• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV-Antenner

F

F.d. 3153

Guest
Sv: Tv-antenn

Jag tycker det är ganska värdelöst att försöka få nån
"bästa-antenn" utsedd på grund av dessa erfarenheter..?

Och det är bara 1 inlägg som fått "Tack till Zubac för detta användbara inlägg"
Så ytterligare alternativ är väl onödiga..!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 13652

Guest
Sv: Tv-antenn

Tror Göran_K får utveckla svaret lite mer vad som menas
Jag har erfarenhet så det räcker vad det gäller antenner som kan
verka på omöjliga platser,Finns bara en som lyckats Super Nova,

Mvh/Kendor
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Tv-antenn

Efter fruktlösa försök att få Clas Ohlson antennen att fungera i den numera analogt nedsläckta delen av sverige satsade jag på Super Nova. OK dyr, men inga problem med bilden efter det bytet.
 
F

F.d. 13652

Guest
Sv: TV-Antenn

Har inköpt en Super Nova från Kjell & Co kostade 1499:-
1000:- billigare än hos Cama/husvagnstillbehör
fungerar i alla lägen..
 
F

F.d. 5128

Guest
Sv: Tv-antenn

:wub: Tack för alla goda råd! Får väl sätta mig och göra en utvärdering och försöka komma fram till: Bäst, Bästa köp, Prisvärd osv som det brukar stå i alla tester.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Tv-antenn

Efter fruktlösa försök att få Clas Ohlson antennen att fungera i den numera analogt nedsläckta delen av sverige satsade jag på Super Nova. OK dyr, men inga problem med bilden efter det bytet.

Vi är flera här som har den antenn som du säger var dålig. Tvivlar inte på att just den du hade var dålig så det kanske hade varit bättre att reklamera och få en som fungerar.
Är ganska stor prisskillnad på den du nu har så jag kan förstå Göran_K inlägg.

:wink: Jag tror dig att en antenn i den prisklassen måste vara mer än bra.:wink:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7597

Guest
Sv: Tv-antenn

Hej , undrar om det går att montera en super nova på befintlig antennstång. Passar standardkabeln som sitter på nu, eller måste man göra några större ingrep? Vi har i nuläget svårt att få mottagning till våran tv
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: TV-Antenner

Egentligen så finns väl inga dåliga antenner,utan är det mest fråga om utbyggnat av tv-master som klassar oss till samma plats som Albanien.Just på den fråga så är vi en u-land.Tyvärr är det så.Kommer man utanför skandinavien så verkar det som om man ha kommit till en annat värld.Allt funkar..tillome billradio i en 1 mil lång tuneln.Och på tall om tv-antennen så inte behöver jag vrida den hitt eller ditt bara gör en ny kannalsökning så vipps har man minst 14kanaler med kristalklart bild.Så man skulle kanske skriva till Teracom och klaga på den dåliga motagningen här...men vad hjälper det,när folk är viliga att betala lika mycket för antenn som till tv-aparaten.Då skiter dom i våra problem våra kära byråkrater:yes:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: TV-Antenner

ulla schill!
Jag har bytt Clas Ohlson-antennen mot en SuperNova, både antennmasten och coax-skruvkopplingen på kabeln passar.
Odramatisk montering.
 

Bilagor

  • PICT0016.JPG
    PICT0016.JPG
    65,6 KB · Visningar: 12
Senast ändrad:
F

F.d. 7597

Guest
Sv: TV-Antenner

tack för bilden var till bra hjölp. mvh roland schill:mad:
 
F

F.d. 2025

Guest
Sv: TV-Antenner

Vad är det för förstärkning p Supernovan?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: TV-Antenner

Klipp från hemsidan, länken nedan.
Tekniska data:
Förstärkning: UHF 35 dB, VHF/FM 27 dB
Skyddsklass på hus: IP53
Till- och frånkopplingsbar förstärkning.
Indikeringsdiod för funktion.
220V nätdel med ingång för bilbatteri 12/24volt och
utgång för TV/FM.
SUPERNOVA ANTENN "problemlösaren" - NettoSat.se=
Hoppas det var svaret på din fråga.
 
F

F.d. 2025

Guest
Sv: TV-Antenner

Skulle var intressant och fått prova denna inomhusantenn.
Borde ju komma in en hel del strålning genom fönstren i husbilen så den kan ha goda förutsättningar att leverera bild.
Macab produkter Mira
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Sv: TV-Antenner

Hej!
Måste berätta en episod som hände mig i våras. Jag instalerade vår nya digitalbox och platt TV fick ingen bild. Beställde tid hos TV repr. fick det fixat 900:-. lite nya kablar och div. Åker till Falkenberg ska titta på TV fungerar inte.Blir f.b.. slår igen TV luckan och muttrar 900:- åt hvte. Går ut och pratar med grannen och berättar mitt problem. Då säger han att i Falkenberg har dom ingen digitaltv än. Inn igen bort med boxen kanon bild.
Hälsningar Abben 166
 
Toppen