• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV-antenn

Motorhome

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
14026
Medlemskap
2025
Sv: TV-antenn

Hej !

Jag byte bort en likadan antenn nu i veckan o monterade en Televes Omninova Boss istället. Då fick jag in tv kanaler.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: TV-antenn

Vi har haft denna antennen i 8 år.

antenn.JPG

På senare tid har det varit hackande bild. Då kopplade jag in detta 4G-filter mellan antennen och förstärkaren.

4Gfilter.JPG

Det finns både antenner och antennförstärkare med inbyggda filter.
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: TV-antenn

Hej !

Jag byte bort en likadan antenn nu i veckan o monterade en Televes Omninova Boss istället. Då fick jag in tv kanaler.
Telves modeller är verkligen grymt bra enligt mig. Vi har långt till sändaren hemma och trots takantenn och förstärkare på huset så får jag inte alltid bild i vardagsrummet men i husbilen på garageuppfarten funkar det klockrent. Vill man ha ännu bättre förutsättningar till bra mottagning än i inlägget ovan så kan man satsa på https://www.digitaltvexperten.se/artikel.php?k=1128&p=3868. Fördelen är bättre signalstyrka och en tusenlapp billigare. Nackdelen är att den är riktningsberoende så man får justera riktningen på varje ny plats.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: TV-antenn

Här finns dom till halva priset mot i Sverige. Jag köpte själv en från Italien till min förra HB. Otroligt bra. Jag behövde aldrig rikta den någon gång, fungerade som om den var rundstrålande.
Televés DIGINOVA BOSS | eBay

Man får läsa noga så att man inte köper utan filter.

Bennie
 
Toppen