• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV antenn

F

F.d. 7572

Guest
Har en ganska ny husbil med en "Rund strålad" Tv antenn men har ofta störningar, enligt ÅF så är antennen OK är det någon mer som har problem? och tips på vad man kan göra för att lösa detta.

F

F.d. 53053

Guest
Sv: TV antenn

Hej Jag har nog en likadan har också stora problem med motagningen, jagkan inte köra upp min för den är fast
mvh gebeer:(

JCoMC

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2026

Hej,
Har bekymmer med min fast monterade Triax emellanåt men misstänker att det inte bara är antennen som ställer till det. Visar sig att mottagningen försämras när spänningen i bodelsbatteriet sjunker, men givetvis inte under 12 v. Däremot ska jag försöka mäta spänningen till tv:n i dessa situationer och ev koppla tv direkt till bodelsbatterierna.
Har dessutom låtit en kamrat konstruera en förlängning till fästet så att antennen kommer upp några centimeter ovanför taket. Vi får se om dessa åtgärder har effekt.

Med vänlig hälsning,

JC

F

F.d. 58601

Guest

Har nästan alttid bild i den höjden och alttid om jag lyfter upp på max.

DSCN2806.JPG

Har int haft nå bekymmer med bilden på över 3 år samma gäller i Europa.

Leif

jalle

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
352
Medlemskap
2025

Hej
Ett litet tips är att kolla antennförstärkaren, bytte ut den på en tidigare husbil och
fick ett bra resultat.

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Kan bara hålla med Leifw,höjer man upp den från taket blir det nästan alltid bra och fast det är en rundstrålande antenn så kan man få bättre signal genom vridning!!!

Jojje

Bilagor

• UFO 001.JPG
    UFO 001.JPG
    442,3 KB · Visningar: 6
  • UFO 003.JPG
    UFO 003.JPG
    458 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Toppen