• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV-antenn

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Köpte en ny antenn i net on net .DigiCamp De Luxe .Men den hittar inga som helst kanaler.Om jag kopplar TV:n till våran vanliga TV-antenn i vardagsrummet så kommer alla kanaler fram direkt. Undrar om någon har en sån antenn .Vi har bara 1 mil till Finnvedensändaren i Bredaryd så signalen räcker väl .Vad göra ?
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: TV-antenn

En del antenner kräver spänning via antennsladden från TVn. Kolla inställningarna på TVn. Det kan även vara avbrott eller kortis i någon kontakt.
Lasse
 

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: TV-antenn

det är ny TV -ny antenn med förstärkare som går 12 v och 220 v .har testat allt men neeej !
 
F

F.d. 7311

Guest
Sv: TV-antenn

Hej!
Är du hemma när du provar tv:n?
Är du inte det får du prova med en ny kanalsökning.
RET52
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: TV-antenn

Digicamp Deluxe är en riktad campingantenn, vilket innebär att den måste riktas mot sändaren innan du kan söka upp kanalerna! Desto närmare man är sändaren desto nogrannare riktning!

Lycka till!
/Malbeck
 

Wally

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Växjö
HBK-Nr
82
Medlemskap
2025
Sv: TV-antenn

det är ny TV -ny antenn med förstärkare som går 12 v och 220 v .har testat allt men neeej !


man kan skruva bort kontakten vid antennen och mäta om man har spänning på kabeln vid antennen, kanske är det 5v eller 12v
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: TV-antenn

Er det egen strømforsyning til antennen så skal det ikke være strøm fra TV, ellers skal TV forsyne antennen med strøm. Denne innstillingen finnes i menyen på alle nye TV.
 

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: TV-antenn

man kan skruva bort kontakten vid antennen och mäta om man har spänning på kabeln vid antennen, kanske är det 5v eller 12v(guote)
Nu har jag hittat felet :förstärkaren ,funkar inte med 12 v .hittar alla kanaler när jag kopplar in 220 v,Tack för tipset.Fabriksny grej borde väl fungera.Samma fel i den gamla (går bara med 12 v)
 
Toppen