• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tv antenn

F

F.d. 30087

Guest
Hej!
Jag har precis köpt en Burstner ixeo 664. Nu skulle jag vilja ha en Tv antenn
på den. Är det någon som har tips om bra antenner och billiga!
Jag kör boxer marksända.
Även lite monteringstips vore önskvärt.

Mvh Tobbe

F

F.d. 559

Guest
Sv: Tv antenn

Hej!
Jag kör boxer marksända.

Mvh Tobbe

Köpte en Adria Matrix, på den fanns parabol som inte fungerade. Köpte både TV o Boxerkasett att sätta koret i, samt en antenn som förstärktes med 12 volt, på Netto-Net
antennen kostade ca 3-400 vill jag minnas, tv går på 12 resp 220 volt så man kan se TV utan att vara inkopplad på 220 Lycka GERT

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025

Hej

När det gäller tv-antenner är min erfarenhet att du inte ska snåla. Denna antenn Televés Digi Nova > Utomhusantenner | Kjell.com har vi köpt och är mycket nöjda med den, vi får alltid in kanalerna var vi än är. Detta är uppföljaren till televes supernovaantenn som vi hade på vår förra husbil. Vi har även haft biligare antenner men med dessa blev man ganska tunnhårig av.....:wink:

När det gäller montering har jag använt mig av den mast som säljs hos husvagnsfirmor, det finns en utförlig beskrivning till. Sätts lämpligen i en garderob, mät ut var hålet ska vara, borra med ett 20 mm borr, stick i och täta med butylfog under tätningsringen som medföljer. Kan inte bli annat än bra.:)

Lycka till!

Mvh Per

F

F.d. 17941

Guest

Hej Tobbe !

Vi är inne på tredje husbilen, den bil som hittills är bästa valet , och fram tills nu har vi " labbat " med olika antenner, frågan är KÖR NI BARA I SVERIGE eller kommer det att bli söder ut i framtiden ? i så fall , köp en enkel antenn först , spara sedan de andra pengarna och köp senare en riktig antenn , en automatisk parabol , det är den erfarenheten vi gjort . Först köpte vi en enkel antenn som fungerade , sedan en halv automatisk parabol , som var svår att hantera , sammanlagt mycket pengar , och " stul " sedan , efter moget övervägande , en hel automatisk antenn , och ÄNTLIGEN en hel nöjd kund till viasat , ser Sverige över hela Europa. ( nästan )
Lycka till
Lasse

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Hej!
Jag kör boxer marksända.

Mvh Tobbe

Hej

Jag har en ny ouppackad tv antenn som du kan få av mig om du vill, jag ska till Mora trakten 27/4 och kan åka förbi Avesta och lämna den till dig.

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022

För det digitala marknätet (boxer) är Triax UFO rundstrålande mycket bra. Har goda erfarenheter från såväl båt som husbil. Behöver inte riktas in, bara att göra en kanalsökning på den nya platsen.

Toppen