• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV-antenn i Hymer

Nisse & Agneta

HBK Medlem
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
944
Medlemskap
2025
Hej
Vi har nyligen fått vår Hymer B678 och skall montera en TV (skall finnas en inbyggd antenn enl. säljaren) det kommer ett antal kablar och en antenn ut i skåpet i sängdelen har test monterat men ingen signal.
Har någon mer med Hymer B678 TV i sängdelen och vilken antenn ????

Nisse

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Sv: TV-antenn i Hymer

Varför inte be säljaren om hjälp med monteringen - om han nu vet vilka detaljer som redan finns på plats?

Staffan

Nisse & Agneta

HBK Medlem
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
944
Medlemskap
2025

Hej
Jag har sagt att jag monterar TV själv därför frågan och som jag sett och läst hä i forumet så tycker jag att det finns svar på alla de bekymmer som vi husbilsåkare stöter på.
Skulle det vara någon som har TV monterad utan antenn på taket så vor det av intresse.

Nisse

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025

Hej!

Jag väntar på min bil, ska komma snart.
Jag har ställt fråga i detta ämne under "Husbilsmärken" titta där, kan kanske vara till hjälp.

acke42

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9391
Medlemskap
2022

Hej!
Jag har köpt en ny (2014) Hymer B598 och beställde den med bl.a. Tv.
Det fungerade uselt. TV apparaten var nog bra men inte mottagningen.
Med bilfronten mot sändarmasten och på någon mils avstånd var det OK men vände man bilen i annan riktning blev alla kanalerna dåliga. Jag påpekade detta och fick svaret att det är en tysk bil och i Tyskland är det inget problem ty där är det mycket tätare mellan sändarna. Jag tyckte att det var en dålig tröst när jag i huvudsak befinner mig i Sverige och fick som ersättning en mast monterad av Hymer Center i Landskrona. Antenn och montage fick jag bekosta och göra själv. Köpte den dyraste och mest lovordade antennen Omninova på Satellitproffsen och den har varit över förväntan hittills. Den måste dock höjas minst en halv meter över taket för att få perfekt mottagning så maströr är nödvändigt. Jag lyckades förhandla så att alla vi husbilsmedlemmar får 5% rabatt på antennen.
Så avslutningsvis -Den inbyggda TV-antennen är inte värd namnet.

Per & Leena

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4105
Medlemskap
2023

Hej.

Tråkigt att eran inbyggda Tv antenn inte fungerar så bra.
På våran Hymer Exsis i 2013, fungerar den inbyggda Tv antennen mycket bra, utan vid vissa få extrema platser. Bättre än våran tidigare takmonterade Tv antenn med inbyggd förstärkare.

Toppen