• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV över internet

F

F.d. 10432

Guest
Vi är nya husbilsenturiaster. Vår första egna husbil kommer i januari. En av många frågor vi just nu funderar över är vilken TV-installation vi ska välja. Vi ser mest på nyheter, en och annan fotbollsmatch och lite film, men kan säkert avstå från både fotboll och film över nätet. Film, åtminstone, kan man ju fixa på annat sätt.

Ett alternativ är att se TV över nätet. Vi har mobilabbonemang hos Telia och Telenor. Vilka erfarenheter finns av att ta ner TV över dessa mobilnät i Sverige och över kontantkort i övriga Europa?

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: TV över internet

Dyrt. Du äter upp din datamängd ganska snabbt, särskilt om du kör SVT som erbjuder hög upplösning och bra kvalitet gratis.

Vi kommer att enbart ha TV/Monitor kopplad till USB stick/HD/dator för barnens skull. För mig är semester att slippa TV, hellre då en bok och en wirre :)

Peter :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om du har ett surfabonnemang på 10-20 GB/månad klarar du att se på TV över nätet i Sverige ev. Danmark (3).

Men i övriga Europa kan det bli riktigt kostsamt. Då är det bättre att koppla upp sig mot WiFi-hotspots.
Det finns WiFi-förstärkare (USB) för några hundralappar som gör det lättare att få in signalerna. Det brukar jag praktisera själv.

Det finns appar som letar upp hotspots tex Wi-Fi Finder. Den kan användas offline!

F

F.d. 10432

Guest

Wifi- förstärkare låter som en god ide, tackar.

Toppen