• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvättning av husbilar som är höga

F

F.d. 297

Guest
Hej vi undrar om det är bara vi som är höga här i Stockholmsområdet? Det kan det väl inte vara? Är det någon mer som har Dethleff Esprit här i Stockholms trakten eller har en concord eller något liknade högt var tvättar ni Era husbilar på vinterhalvåret som bor i lägenhet.
Vi skulle kunna ha det bra här hemma vi bor i bostadsrättsparhus så vi har ju tomt men vi får inte tvätta våra personbilar inom området.
Vi får vara glada att vi får ha husbilen hemma på helgdagarna. Men tror inte styrelsen o föreningen samt grannarna skulle bli så glada om vi tog våran vattenslang och börja tvätta husbilen.

Anita o Risto i Täby:music-icon::music-icon::wink::wink::wink::wink::music-icon::music-icon:
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Tvättning av husbilar som är höga

Som jag skrev tidigare så tvättade vi på Volvo i Kungens Kurva. Hallen klarar stora turistbussar och lastbilar. Finns tillgång till avfettning, varmvatten, maskinell och manuell tvättmöjlighet. Man behöver Volvo kort för att få tillgång till hallen - men då kan man tvätta när man vill. För er som tankar IDS så ligger den vid sidan om.

Kurt
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Tvättning av husbilar som är höga

Man kan också tvätta vid Autospa i Nacka. Ligger vid ICA Maxi vid Forum Nacka.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Tvättning av husbilar som är höga

Hej!

Jag har en Carthago I51, som ar 3 m hog och ca 3,30 dar parabolen sitter.

Vid Jet intill Sovalla finns en mycket bra sjalvtvatt. Det ar for lagt att kora in med antennen, men jag tvattar framre delen av bilen forst och backar sedan in. Det funkar perfekt.
Man betalar med poletter, som kops i automat kontant eller med kort. Det brukar kosta ca 100 kr och da ingar fortvatt, tvattmedel, hogtrycksspolning, och vaxning. Du far gora jobbet sjalv for det ar manuellt.
Halsningar
Hans
PS Har inga svenska bokstaver dar jag sitter nu DS
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Tvättning av husbilar som är höga

Hej KuMaNi, det blir Kungens Kurva.Det är ända stället som går. Dels så var det 5 m hög infarten samt öppet dygnet runt. Det satt en kille vid tvätthallen som öppnar o tar emot en. Ja pengar eller kort tar dom. Vi har Volvokort så det är lugnt. Fast vi har ju inte använt det på många år. Men det går ju att förnya. Ja detta låter ju bra att man kan köra in och tvätta själv också. Det är nog det närmaste vi kan komma. Du skrev 185 kr var det i timmen eller var det efter höjd längd dom går efter. Jag frågade inte så mycket om det eftersom en del inte hör vad jag säger eftersom jag har talsvårigheter. Men för det mesta går det bra. Här är det jag som får sköta telefonen och ta reda på saker o ting medan min man jobbar. Det är bekvänt när frukan är hemma och hinner med att ta reda på saker o ting. Men andra sidan så vet min man att jag är duktig på att ta reda på saker o ting jag vågar fast jag är rörelsehindrad o har talsvårigheter. Men jag hade tänkt mig Norr om Stockholm eftersom vi bor i Täby. Men har ringt runt det är för lågt att komma in. Så detta blir perfekt öppet dygnet runt också. Jag lider när husbilen är skitig helst när man vet att det är salt också det är ju inte bra för lacken. Det är ju roligare att åka i en ren bil också. Man ska ju vårda den som ett barn för det är ju så mycket pengar i den också sedan är den ny. Så man kan bevara den som ny för evigt. Jag/vi får tacka Er för all hjälp vi fått. Hoppas vi ses efter vägarna samt rent av träffas någon stans.

Tack ännu för all hjälp ha en fin eftermiddag

Anita o Risto i Täby:music-icon::):):wink::wink::music-icon:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 297

Guest
Sv: Tvättning av husbilar som är höga

Som jag skrev tidigare så tvättade vi på Volvo i Kungens Kurva. Hallen klarar stora turistbussar och lastbilar. Finns tillgång till avfettning, varmvatten, maskinell och manuell tvättmöjlighet. Man behöver Volvo kort för att få tillgång till hallen - men då kan man tvätta när man vill. För er som tankar IDS så ligger den vid sidan om.

Kurt

Hej Kurt tittade in på Eran husbil. Ni har ju en stor Concord den är fin den men högre än våran tror jag. Så då förstår jag att denna hall var kanon för Er. Då är den lika kanon bra för oss också våran är ju hög så får man räkna med TV-antennen också så blir det lite till 3,2. Den låter intressant den hallen eftersom min man Risto vill tvätta manuellt för hand med borste där man kopplar på slangen. Risto är emot högtryckstvätt på husbil eftersom det kan tränga in vatten fukt i bilen. Å jag är väl också emot högtvätt just på husbilen. Ska bli spännande att se hur det fungerar. Vi har ju bara haft husbil knappt två år men hunnit köra in två och nu är vi inne på den tredje husbilen så vi har i prencip inte kört på vintern förs nu i år eftersom vi har blivet husbilsfrälsta på allvar. Trivs man med bilen som vi gör nu så vill man ju utnytja den så mycket som möjligt. Men låter man den vara skitig med salt o annat skit halva vinterhalvåret då blir det svårt att få den ren i vår sedan. Så det är bäst att försöka hålla skiten borta så mycket man kan. Nu har det ju regnat en hel del här i Stockholm så den måste tvättas nu. Vi ska prova nu i helgen får vi se.

Ha det bra kör försiktigt efter blöta hala vägar.

Anita o Risto i Täby:):):wink::wink::):)
 
Toppen