• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tvätt efter vaxning

Hokie

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2025
Nu på försommaren har jag polerat och vaxat husbilen. Puh vilket jobb. Nu skall man ju tvätta den ett antal gånger under sommar och höst. Svartränder med mera. Jag använder Abnet tvättmedel eller något bilschampo. Tar detta bort vaxet. I så fall skall man bara använda vatten utan tvättmedel? Kan någon ge råd hur man sköter bilen så den är ren och fin.

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Tvätt efter vaxning

:)Hei!

Du kan bruke en bilschampo med voks, f.eks. Meguiars "Ultimat Wash & Wax"
som jeg bruker, eller "NXT Generation Car Wash" som gjør bilen skinnende ren
uten å fjerne voksen.

Det er viktig å tørke bilen etter vask, vil anbefale "Water Magnet Drying Towel"
fra samme leverandør. Absorberer utrolig mye vann og er skånsom mot lakken.

Lykke til.

Hilsen Regent.

F

F.d. 23372

Guest

Kan bara hålla med Regent. Använder själv Maguaire bilshampo och "trasa" på min svartmetallic-bil. Väldigt nöjd.

Hokie

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2025

Men tror ni då att Abnet eller andra bilshampon tar bort mitt fina vax under sommaren när jag tvättar?

F

F.d. 940

Guest

Ja tyvärr så är nog vaxet väck efter några tvättar.
En riktig lackbehandling är nog det enda som står sig.
Arne.

Toppen