• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvätt av husbil, Ängelholm

simbalsyd

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
33028
Medlemskap
2024
Som nybliven husbilsägare kan jag föga förvånande konstatera att även husbilar blir smutsiga. Jag har förstått att det krävs en varsam hand och särskilda kemikalier för att inte skada tätningar och fönster mm.
Kan någon rekommendera ett företag i närheten av Ängelholm som har kunskap och erfarenhet av att tvätta husbilar?

Mvh
Anders Sneckenborg
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Om du vill tvätta själv, så kan du göra det hos Taxi Ängelholm Transportgatan 9, i deras tvätthall.
Där betalar du på tid.
Det finns stegar så du når taket och högtryck.
Var försiktig med högtrycket så du inte trycker in vatten i karossskarvarna eller luckorna så du får fuktproblem i framtiden.
Du kan ställa ner trycket på högtryckssprutan genom att vrida på handtaget.

Själv tvättar jag med de mjuka fiberhättorna som finns hos Jula och Biltema och använder bara högtrycket med lägsta trycket och sköljer lite lätt efter.

Polerar man bilen en gång om året, med en vaxpolish, behövs inget tvättmedel.
Skiten rinner lätt av.

Lycka till.

Krister.
 

simbalsyd

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
33028
Medlemskap
2024
Om du vill tvätta själv, så kan du göra det hos Taxi Ängelholm Transportgatan 9, i deras tvätthall.
Där betalar du på tid.
Det finns stegar så du når taket och högtryck.
Var försiktig med högtrycket så du inte trycker in vatten i karossskarvarna eller luckorna så du får fuktproblem i framtiden.
Du kan ställa ner trycket på högtryckssprutan genom att vrida på handtaget.

Själv tvättar jag med de mjuka fiberhättorna som finns hos Jula och Biltema och använder bara högtrycket med lägsta trycket och sköljer lite lätt efter.

Polerar man bilen en gång om året, med en vaxpolish, behövs inget tvättmedel.
Skiten rinner lätt av.

Lycka till.

Krister.
Tack!
 
Toppen