• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TVÄTTA HUSBILEN - BÄSTA TIPSET

F

F.d. 7080

Guest
Jag tvättar alltid min husbil med en särskild mopp. Jag använder den för att nå högt och slipper då klättra på stege. Det går snabbt och är mindre söligt att tvätta husbilen på detta sätt. Går att köpa husbilsmoppen på nätet. Det är mitt bästa tips!:yes:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: TVÄTTA HUSBILEN - BÄSTA TIPSET

Är säkert jättebra, men 995:- för en mopp på skaft...........!
Mvh
Harry Hymer

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Selv har jeg i alle år brukt en myk flat gulvmopp av billigste type. Sammen med en passende firkantet bøtte og en haveslange så blir jobben rask. Rask av skylling av løs sand og skitt, deretter moppen med sterkt såpe-vatn (Grønn eller Gul - samme sak) ny avskylling med haveslangen og jobben er ferdig og en bit av plenen er vannet og fått litt næring (såpe). Striper som sitter ekstra godt får en runde ned en hvit liten kunstsvamp - fant denne i rengjøringshyllen på ica.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Är det inte stor risk att det blir repor i lacken tvättar själv med avspolning + en tvätt med microvante med mycket vatten och rengöringsmedel

F

F.d. 7080

Guest

en bild på moppen? provar att infoga en bild från hemsidan. Syns den inte här får ni söka på hemsidan: www.husbilstvatten.se

Bilagor

• husbilsmoppen.jpg
    husbilsmoppen.jpg
    13,1 KB · Visningar: 1.096

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

jag tvättar med mopp och tar vattnet från tanken (dushslangen) i bilen så tömmer jag tanken samtidigt mvh håkan

F

F.d. 4373

Guest

:)BILTEMA HAR BRA DET DU BEHØVER.

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Brukar svänga in på "wash and go" hemma i byn ,om jag tvättar hemma så blir det med en sådan borste med förlängning, den andra,den första köpte jag på Hsvagnssvensson för fyra år sedan,gick sönder direkt i avstängninskruven...
mvh
KaMa1

Toppen