• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Turkiet tv marknätet

Ulf S

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
43011
Medlemskap
2025
Hej. Vi är I Turkiet och få inte vår smart-TV att fungera i det marksända nätet. DVB-T (2), tycks inte fungera. Vi använder en Maxwiev Omnimax antenn. Någon som vet med vilken teknik de sänder på marknätet?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, vet inte så mycket om det men kollade för något år sedan åt en som var intresserad, och kollade nu lite igen.
Har du uppgifter om att de har marksänd TV för antenn och kanalval i TV'n ?
För läser man så verkar de ha över 400 kanaler men det ser ut som de kommer över sateliter, kabel och digital TV.
Jag hittade en annan sida nu än förra gången och det verkar vara Appar som gäller och ofta abonnemang på det.
Här har du sidan i alla fall, så kan du/ni läsa på lite om det i alla fall.

Det verkar som det kan behövas en turkisk IP address också, för att kunna se "fria" kanaler
Här...
VPN Turkey - get Turkey IP – Appar på Google Play

Hoppas det hjälper något, förra gången jag kollade fick jag ingen efterinfo på tyvärr.

M.v.h. JANKRO.

Ulf S

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
43011
Medlemskap
2025
Hej, tack för ditt svar. Vad jag kan läsa mig till ska de ha markbundna kanaler, men satellit är nog dominerande, men jag är inte säker. När jag gör en sökning DVB-T samt analog, får jag bara in ett par grekiska kanaler. Vi befinner oss vi Egeiska havet. Så antennförbindelsen fungerar.
Mycket informationen på nätet har flera år på nacken. När vi kommer till en större stad ska jag leta upp en affär som säljer paraboler mm. Förhoppningsvis ska jag reda ut det då. Ber att får återkomma i frågan.
Mvh ulf

Toppen