• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tunn kabel på sidan av batteriet

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Tunn kabel på sidan av batteriet

Ja det är en tempgivare som känner av batteriets temperatur. Det skall du vara glad för att du har. Man brukar nästan alltid få köpa till denna i samband med att man t.ex köper en extern laddare såsom t.ex CTEK.

Master XL

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025

Stänger den laddningen om batteriet skulle bli för varmt, eller vad är syftet?

Jag tänker sätta in ett batteri till, räcker det då att bara ha givare på ett av batterierna?

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Den anpassar laddningen i förhållande till temperaturen i batteriet, ja så man kan väl säga att den sänker laddningen om batteriet blir för varmt
Om extra batteriet var en klurig fråga. Den känner ju bara temperaturen på ett batteri och blir det för varmt så sänks ju laddningen och detta påverkar givetvis även det andra batteriet, så svaret måste bli "JA".

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Stänger den laddningen om batteriet skulle bli för varmt, eller vad är syftet?

Jag tänker sätta in ett batteri till, räcker det då att bara ha givare på ett av batterierna?

Ja det räcker om de står i samma utrymme.
Om de står i olika utrymmen sätt tempgivaren där det är varmast.

Toppen