Tommy Dynér
FD HBK Medlem
Läser i dagens Expressen;
”Femstjärnig camping
Men hans campingbolag Ursand Resort & Camping AB som driver en camping med 450 platser i närheten av Vänersborg är fortfarande ett sorgebarn.
Campingen fick när Expressen betygsatte olika campingar i Sverige fem getingar, men vinsterna har hittills uteblivet.
2017 och 2018 gjorde campingbolaget sammanlagda förluster på 11,9 miljoner kronor och för 2019 uppgick förlusten till 8,9 miljoner kronor.
Förlusterna har dock täckts av koncernbidrag under både 2018 och 2019 med totalt 14, 5 miljoner kronor.”
www.expressen.se
Om resultaten var så sorgliga rekordåren 2017, 2018 och 2019, så undrar man hur det går i år för Bert.
Men Bert, är den sanne entreprenören och när han får frågan;
Hur ska du få lönsamhet i campingen?
..... så blir svaret:
– Nästa år ska vi höja priserna, vi är alldeles för billiga och vi ska skära som fan i andra delar också.
Kanske det är så enkelt, jag har aldrig varit i Ursand.
TommyD
”Femstjärnig camping
Men hans campingbolag Ursand Resort & Camping AB som driver en camping med 450 platser i närheten av Vänersborg är fortfarande ett sorgebarn.
Campingen fick när Expressen betygsatte olika campingar i Sverige fem getingar, men vinsterna har hittills uteblivet.
2017 och 2018 gjorde campingbolaget sammanlagda förluster på 11,9 miljoner kronor och för 2019 uppgick förlusten till 8,9 miljoner kronor.
Förlusterna har dock täckts av koncernbidrag under både 2018 och 2019 med totalt 14, 5 miljoner kronor.”

Berts bolag förlorar miljontals kronor • ”Mina barn är inte glada på mig” • Sista stora projektet
Han gjorde hundratals miljoner kronor i vinst på asylboenden. Men efter toppåret 2016 har det gått mycket sämre. Bert Karlssons barns koncern Jokarjo redovisar för 2019 en förlust efter finansnetto på nästan 30 miljoner kronor. På tre år har den före detta flyktingdirektören gjort förluster på...
Om resultaten var så sorgliga rekordåren 2017, 2018 och 2019, så undrar man hur det går i år för Bert.
Men Bert, är den sanne entreprenören och när han får frågan;
Hur ska du få lönsamhet i campingen?
..... så blir svaret:
– Nästa år ska vi höja priserna, vi är alldeles för billiga och vi ska skära som fan i andra delar också.
Kanske det är så enkelt, jag har aldrig varit i Ursand.
TommyD