• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TUFFA TIDER

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: TUFFA TIDER

Förra veckan var det även tufft för oss och "Ekenäs" alias: Clas & Ramona, solen sticker i ögonen varmt och eländigt på Teneriffa. Vid en mystisk lavaformation som vi såg förra året men inte vågade oss på för vi trodde att det skulle rasa. Men vid närmare atack så fixade vi även denna.

Malpais1.jpg Malpais2.jpg Malpais3.jpg

När vi några dagar senare loggade en cache längs stranden på en långpromenad så dök det upp några närgångna "Mugglare" under våra fötter, men det visade sig vara Team PaRo som var ute i samma ärende fast hade hamnat på en lägra platå men varmt och tufft även denna dag.

playaamericas.jpg

Skämt åtsido vi hade det jätteskönt där nere, sol hela tiden inte en rengndag.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: TUFFA TIDER

Hej Postis och ni andra

Vi är nybörjare på Geocaching

men vi var på Teneriffa förra veckan och tog våra fem första cacher
bl.a denna vid stenhålet som ni tog bild på
vi hittade dessutom en vid piren i Porto Colonn
en vid en viadukt ovanför golfbanan
och en vid skandinaviska turistkyrkan
den sista vid en staty nere vid strandpromenaden den fick vi gå förbi flera gånger,då det var för mycket folk i närheten.

En kul hobby när man gillar att promenera

Ha det allesammans
Marita och Roffe
 

Gun & Rolf

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2024
Sv: TUFFA TIDER

Nej att bara ta dom lätta och hoppa över dom
som kräver lite mer tycker jag är fel.
Det måste finnas en utmaning också i letandet.
som att hitta multi mysterys m.m.
Så bra utrustning är ett måste.
Jag kanske inte skulle köpa en grävmaskin
men en stegbil vore inte dumt.

Men Frank vad menar du med fusk, jag minns en tråd som du skrev för ett tag sedan
se länk nedan

http://www.husbilsklubben.se/forums/t41246/
 
Senast ändrad:

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: TUFFA TIDER

Ja när badtemperaturen inte inbjuder får man ta till "Ingenjörs trupperna" för att gå till atack varför inte vänta till sommaren?
besiktning.jpg atack.jpg


Nä så går det inte till i geocachingkretsar otåliga är vi även om resurserna inte är lika stora som "Ekenäs" med sin spettmaskin eller "Ywonne o Frank" med skylift som jag såg i en annan tråd för något år sen. Som ni ser så ligger det misslyckade försök till höger om "bron".
"Tyngden" i team Postis litar inte heller på den tillfälliga bron.

Skyliften.JPG

Är det en matrialsport? Njaaa... lite hopfällbara stegar och långa griptänger pannlampor mm. ingår ju i spelet.
Det räcker med handburen GPS - om man är beredd att ge upp några gömmor. Det finns ju så många.säger Kenth.
Javisst är det så, helt riktigt men men man vill ju tömma alla möjligheter först.
Kommande vecka har jag tillverkat en tävling som påminner om en Mystery lösning och koordinaten som man får fram leder till en ställplats som man väljer i en lista att svara vart är vi? Så gå in under knappen "tävlingar" på lördag och träna på att lösa ett enkelt "Mystery" för er somm är riktiga rävar på att lösa mystery är det för enkelt men allt har sin början och faller det väl ut att många tycker om att lösa dem så blir det svårare under våren.
Ni som inte varit innne och löst denna veckas tävlingar kan göra det nu: knappen6.gif
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: TUFFA TIDER

Hej Team Postis....

Fina bilder du fått in. Nu äntligen har du kommit rätt.
Har väntat länge på att du skulle snickra till lite geocaching
på nätet. Du för står vad enkelt det blir. Sitta hemma i soffan
och motionera.
Skämt åtsido. En jätte kul ide. Kör hårt jag hänger på direkt.
/ Frank :applaus:
 

Gun & Rolf

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2024
Sv: TUFFA TIDER

Jättebra initiativ Postis
Vi hänger också på
Att på gamla dar kunna cacha framför datorn,
helt suveränt

Gunsan1
 
F

F.d. 4706

Guest
Sv: TUFFA TIDER

Hej Janne,det verkar mycket trevligare att leta casher än att vara hemma i kumla och jobba.Ha det så bra ni kan.Mvh kjellena.(Kjell)
 

Gun & Rolf

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2024
Sv: TUFFA TIDER

Innan det är dags att tillsammans med Yvonne o Frank med cachinghunden Tyson fira Påsk i Skåne
så hittades ännu en utmaning att att logga en cache med terrängfaktor 5.
Tur att man kunde klättra upp på husbilstaket för att nå cachen som satt fastlimmad i i taket på övergången.
Undrar vad han i traktorn tänke när han kom körande samtidigt som jag stod på taket.
 

Bilagor

  • telefonkort 010.JPG
    telefonkort 010.JPG
    947,3 KB · Visningar: 4

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: TUFFA TIDER

Tanums sommarland.

Vi hade länge planerat att vi skulle lösa de 6 cacherna på Tanums sommarland innan det rivs och cacherna försvinner,
såg att planerna är att bygga en camping i två etage, en året runt och en säsongcamping med stugby med pool och ett större fritidsområde.

reception.jpg
Ja man börjar vid receptionen inget intäde i dag.

parkering.jpg
Det hade nog inte gått att parkera vid ruchbanan under den aktiva tiden.

urspår.jpg
Se upp nu kommer vi!

gatulök.jpg
Ingen kö vid gatuköket.

biljard.jpg
Och ingen till biljarden heller.

blåbanan.jpg
Fegis som ångrade åket.

Ganska ofattbart att stora delar av anläggningen står kvar och förfaller.
Lite spökligt att gå runt där och man får vara försiktig klätteranordningar börjar ruttna med osäker hållfasthet.
Ni som ännu inte varit där och loggat får göra det innan det är för sent.
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: TUFFA TIDER

Här ser ni den nya cachinghunden i full fart att undersöka vad som finns i burken. Vi var på en liten cachinrunda runt hemtrakten i dag. Det blev fyra stycken. Nu när vi introducerat Anni i den svåra konsten att hitta dessa burkar i naturen så kommer cachandet att gå som en dans framöver.
 

Bilagor

  • Cacheletning.jpg
    Cacheletning.jpg
    35,3 KB · Visningar: 300
Toppen