• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

trumma värme bra tips från bengt-åke

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
nu blev det varmt bakom ryggen vid framstolarna, ändrade om slang dragningen så nu går en slang,direkt från värman fram mot pedalstället, och en slang till dom andra tre blåsen fram, och två slangar till bak i bilen som man får strypa,det var för varmt bak o kallt fram förut, jag var tvungen att dra slangen under bilen ca två meter, har isolerat o tätat med sikaflex och skall sätta ett skydd för vatten stänk, den kom alldeles intill rambalken så den är bra skyddad, har sett flera bilar med värmeslangar under bilen så det är nog inget problem, nu fryser man inte fram, mvh håkan
:)
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: trumma värme bra tips från bengt-åke

Det är gott att man kan hjälpa till lite och det är ju toppen med detta forumet att det är så mycket idér och kunskap här .

ps:
Du passade inte på att ta något kort på installationen om någon mera Rapidoägare skulle våga ta steget för att förbättre värmen frammåt i bilen .
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: trumma värme bra tips från bengt-åke

hej bengt åke, det är inte många husbilar som har värmeslangen dragen under stolchassit, och får luft sprut mot pedalstället och torpedplåten, så när man vänder stolarna så blir det varmt bakom, mot instrument brädan, och mindre kallras från rutan, så det har blivit bättre och jämnare värme i hela bilen , jag skall för söka att lägga en bild eller en skiss. mvh håkan
 
Toppen