• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trumavärmaren funkar inte

Bjösse

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
3330
Medlemskap
2025
Hej alla vänner !
Har en Truma värmare som inte vill funka på el det bara pustar lite i utblåsen, har kollat pannan o den fungerar som den ska, men det blåser inte som det ska, när jag kör på gasol blåser det som bara f_n o på verkstan säger de att det är samma styrning till elen som till gasoldriften, så nu står hoppet till er experter så vad ska jag göra ????

//Björn

Sv: Trumavärmaren funkar inte

Hej, kan det vara så att du inte har alla faser hela, ( vår tvättmaskinen ville inte gå som vanligt, det hade gått en huvudsäkring, fixade det och allt blev bra )
Bosse

Sv: Trumavärmaren funkar inte

Hej alla vänner !
Har en Truma värmare som inte vill funka på el det bara pustar lite i utblåsen, har kollat pannan o den fungerar som den ska, men det blåser inte som det ska, när jag kör på gasol blåser det som bara f_n o på verkstan säger de att det är samma styrning till elen som till gasoldriften, så nu står hoppet till er experter så vad ska jag göra ????

//Björn

Är som det ska vara! på 230 volt så är värmen i det närmaste obefintlig, men om Du samkör Gas/el så hjälper elen till att hålla ner gasförbrukningen rejält!
Vi gjorde av med endast 1,5 P11:or i vintras i Jokkmokk vid - 40 grader tack vare Eltillsatsen, under 3 dygn.
Enligt Truma så är elvärmen i 1:a hand till för att sommartid få varmvatten vid elanslutning. Eltillsatsen är i det närmaste okänd utanför Scandinavien eftersom Gasol är billigt inom EU bortsett från Sverige.

Tillbaka
Toppen