• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trumatic C

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Har fått en beskrivning på värmare Trumatic C 603E 17061232 på en intressant husbil i Tyskland letat febrilt på nät och här men finns ingen..? Fanns en jättebra länk till Trumatic men den innehöll inte den här beteckningen. Någon som vet, det är viktigt då jag vill ha en som klarar vinterkylan här.

Mvh Marita
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Trumatic C

Undrar om det inte fattas en 0a min heter C 6002E och är en stor värmepanna för lufttburen värme, med varmvattenberedare och inbyggd elpatron. Har bara varit i ca 10 minus, men då gick den inte ens på halvfart.
Det fins experter på pannor i klubben, så det kommer nog svar
Bosse B
Sök på Trumatic här på forumet 603 verkar finnas
 
Senast ändrad:

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Trumatic C

Tack Bosse B.
Enligt Dethleffs nedladdningsbara manualer skall den här ha (Advantage 6771-2)C6002. Hittar också en länk (Kajdans) som verkar ha samma, men när jag följer länken här så är det viktigt om det är EL eller EH efter. Framgår inte av beskrivning vilket. Säljaren letar just nu febrilt, och har skickat en bild. Viktigt är om den går att köra på el.

Mvh Marita

Trumatic C603.jpg
 
J

Jarn

Guest
Sv: Trumatic C

Enligt bilden är det en C6002 EH, dvs med möjlighet till extra 1800W via 230V.



Trumatic C 6002EH Uses a combination of gas and electricity to produce a powerful 7800W of heating power.

  • Two integrated heating elements with total output of 1800 Watts
  • In "Summer mode"(water heating only) with gas or electricity
  • In "Winter mode"(heating with or without water heating) with gas, electricity or mixed operation (gas and electricity)
  • Space-saving, concealed installation
  • Economical gas consumption Stainless steel water tank with 12 litre capacity
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen