• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trumadisplay svart

vissan

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
8394
Medlemskap
2022
Vår trumadisplay är helt svart på morgonen. Värmen fungerar inte. Hittar inget i instruktionsboken om vad det kan vara för fel, ej heller ett felmeddelande på displayen eftersom den är svart. Den reagerar inte när jag trycker eller vrider. Någon som har tips vad felet kan vara?
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Då blir det till å kolla säkringar som går till Truman. Styrpanelen har ingen egen säkring. Så kolla på EBL + kolla på Truman, där pilen är
 

Bilagor

  • Inked103756-37938428f1ef49a3a1ccd70c119ea99f_LI.jpg
    Inked103756-37938428f1ef49a3a1ccd70c119ea99f_LI.jpg
    912 KB · Visningar: 108

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vår trumadisplay är helt svart på morgonen. Värmen fungerar inte. Hittar inget i instruktionsboken om vad det kan vara för fel, ej heller ett felmeddelande på displayen eftersom den är svart. Den reagerar inte när jag trycker eller vrider. Någon som har tips vad felet kan vara?

Vilken spänning har ni på bodelsbatterierna?
 

vissan

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
8394
Medlemskap
2022
Tack för tipsen! Vi kollade säkringar osv men kunde inte finna någon som var ur funktion. Eftersom vi befinner oss i Algarve kontaktade vi Camperteknik Algarve, en tysk som kan det mesta. Han är bla auktoriserad på Truma samt mycket annat. Vi var dit i dag och efter en liten stund med mätning sa han ” not a big thing”. Han gjorde en reset på både display och Trumavärmaren och vips fungerade det. Han hade varit med om detta två gånger på ca 10 år. Beror förmodligen på statisk elektricitet efter åskväder. Detta gick på Trumas garanti eftersom bilen bara är 1,5 år.
 

KaiLar

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Tanum
HBK-Nr
33055
Medlemskap
2023
Vår trumadisplay är helt svart på morgonen. Värmen fungerar inte. Hittar inget i instruktionsboken om vad det kan vara för fel, ej heller ett felmeddelande på displayen eftersom den är svart. Den reagerar inte när jag trycker eller vrider. Någon som har tips vad felet kan vara?
Hade samma problem på julafton.
Lyfte på en säkring vid bodelsbatteriet, all el bröts. När vi satte tillbaks säkringen kunde vi starta Truman igen och den fungerade som vanligt.
 
Toppen