• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

truma saphir comfort

F

F.d. 11148

Guest
är det någon som har en sån här anl. i en större bil typ frankia 840 och vad har ni för erfarenheter av denna, min kyller väldigt dåligt.:mad:

//Dan
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: truma saphir comfort

Jag installerade en Dometic HB2500 i min f.d. husvagn. Den är mycket effektfull och räcker definitivt för bilar över 8 meter.
Kyleffekten ligger på 2500 Watt. Det fina med den är att den även fungerar som luftvärmepump.
För uppvärmning behöver den ca 900 Watt och lämnar värme motsvarande 3000 Watt.
Den är lättmonterad.

8e-fardig.jpg
 
Senast ändrad:

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: truma saphir comfort

Jag har installerat en Saphir Comfort i dubbelgolvet på vår Burstner A747-2.Den fungerar mycket bra.Vi har varit i södra Europa med temperaturer på upp mot 40 grader i skuggan och då har vi haft behaglig temperatur inne.Jag har satt i 4 luftutsläpp inne. 1 i alkoven ,1 i salongen,1 vid köket och 1 bak i dubbelsängen. För att få bra cirkulation är det viktigt att utsläppen sitter högt . På natten har vi kört ac:n på lägsta fart.Alla slangarna har ljuddämpare för att hålla ned ljudnivån.Under bilen har jag satt Trumas utblåsljuddämpare för att få aggregatet så tyst som möjligt.I allt blev installationen mycket bra.
//Lars
 
Toppen