• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma S3002 som ersättare för den gamla från -90

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Hej

Jag har problem med min gamla S3200 från -90 och funderar på att köpa en ny istället för att laga den mest på grund av brist på tid.

Dock är den nya högre och går ej in i husbilen, min fråga är om det är ytterhöljet som skiljer sig bara, dvs kan man behålla front och bakkåpan från den gamla och bara ersätta själva värmaren?

Alternativ är som sagt att repa den gamla, men vart gör man det supersnabbt i Stockholm/Uppsala området?
 
Senast ändrad:

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Sv: Truma S3002 som ersättare för den gamla från -90

Hej, tack jag såg det. Har precis tagit tryckluft och blåst rent.

Men du får gärna svara på min fråga i den andra tråden om det klämda röret!

mvh Michael
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Sv: Truma S3002 som ersättare för den gamla från -90

Hej

Tänkte bara berätta hur det gick, eftersom det var rätt stor stress då vi åker imorgon till Abisko så är jag otroligt tacksam för den helt suveräna hjälpen av Stefan på SB Husbil&Husvagnsservice AB i Bålsta.

Eftersom jag bor i Bålsta så var det otroligt att få tag på lokal hjälp och att han lyckades få hem reservdelar från Truma till på tisdag morgon(beställde måndag lunch), värmaren är nu åter monterad och fungerar kanon.

Nu ser vi fram emot snötäckta vägar, ren, älg och 10 dagar i vår husis.

mvh Michael
 
Senast ändrad:

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Truma S3002 som ersättare för den gamla från -90

Uppskattar alltid när man berättar hur det gick. Skönt att det ordnade sig. Och tal det lugnt på vägen och hoppas ni får bra vinterväder.
Ha det
 
Toppen