• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma reglagepanel Combi CP Plus iNet Ready

Odenbacken

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
17959
Medlemskap
2024
Hej
Någon som har tips var man skaffar styrkortet till pannan när man bytt reglagepanel? Jag har skaffat en panel men enligt uppgift är den inte kompatibel med min gamla panna från 2008? Någon som har erfarenhet av att ha bytt panel till en så gammal panna?
 

Bilagor

  • Truma.jpg
    Truma.jpg
    689,6 KB · Visningar: 28

Tangenhaap

HBK Intresserad
Inlägg
250
Kommun
Västerås
Här kanske annars går det beställa hos återförsäljare pris ca6-7000,-
 
F

Fd.47585

Guest
Har gjort det men med en -12 (hur gammal pannan är vet bara tillverkaren) men det jag lärde mig var att kortet i truman måste vara minst V 05 00 00. Jag stack in mobilen och tog ett kort på min som hade ett för gammalt kort. Fick köpa ett nytt kort, mer info hittar du i tråden enlikt länk:
 

Odenbacken

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
17959
Medlemskap
2024
Hur vet man att det är det nya kortet och inte ett reservdelskort som är lika med det gamla?
Någon har tidigare pratat om att det fanns ett utbytessystem? Är det fortfarande aktuellt?
Vet någon vad det ska stå för beteckning på rätt kort? Många frågor...
 

Tangenhaap

HBK Intresserad
Inlägg
250
Kommun
Västerås
För några år sedan kunde man köpa ett kretskort billigare om man samtidigt köpte en CP+ det var en "drive" som endast gällde en begränsad tid..kanske dags för en ny? Det säkraste är om du ringer eller mejlar Alde och lämnar serienumret på din värmare så får du rätt nummer på kretskortet.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, har tyvärr ingen möjlighet att kolla just nu men var det inte något med ny panel och gammalt kort som gjorde att om man lödde dit eller lödde om någon komponent kortet, bara ett motstånd tror jag, så funkar det som det skall igen.
Kan ha fel men vet att i något fall/problem med ny panel så blev det ok. då, och skrev detta mest för att kanske väcka upp någon som gjort det.

M.v.h. JANKRO.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej, har tyvärr ingen möjlighet att kolla just nu men var det inte något med ny panel och gammalt kort som gjorde att om man lödde dit eller lödde om någon komponent kortet, bara ett motstånd tror jag, så funkar det som det skall igen.
Kan ha fel men vet att i något fall/problem med ny panel så blev det ok. då, och skrev detta mest för att kanske väcka upp någon som gjort det.

M.v.h. JANKRO.

Jag hade också något sådant i tankarna, men jag tror att den går att köra med det gamla kortet, men ett par relativt oväsentliga funktioner faller bort.
 
Toppen