• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TRUMA PROBLEM....

F

F.d. 7826

Guest
TRUMA PANAN FUNGERAR PÅ GASOL FÅR VARMVATTEN PÅ ETT KICK, MEN NÄR MAN KÖR DEN PÅ 220 SÅ BÖRJAR DET MED ATT LAMPAN LYSER GRÖNT SEN TÄNDS DEN ORANGA SOM TALAR OM ATT UPPVÄRMNING ÄR PÅ G, MEN REDAN EFTER 30 SEKUNDER SÅ TÄNDS DEN RÖDA OCH PANNAN STÄNGS AV.
FATTAR INGET.
 
J

Jimbo

Guest
Sv: TRUMA PROBLEM....

Mät hur stor spänning du har vid pannan så du inte har för stort spänningsfall på 230V. För lång anslutningskabel eller låg spänning i vägguttaget kan vara en orsak.
 
F

F.d. 25109

Guest
Sv: TRUMA PROBLEM....

TRUMA PANAN FUNGERAR PÅ GASOL FÅR VARMVATTEN PÅ ETT KICK, MEN NÄR MAN KÖR DEN PÅ 220 SÅ BÖRJAR DET MED ATT LAMPAN LYSER GRÖNT SEN TÄNDS DEN ORANGA SOM TALAR OM ATT UPPVÄRMNING ÄR PÅ G, MEN REDAN EFTER 30 SEKUNDER SÅ TÄNDS DEN RÖDA OCH PANNAN STÄNGS AV.
FATTAR INGET.

220 V spänning upphörde i slutet av 80- talet. Hur kom du fram till att du har 220 V?
 

adriatik660

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Åland
HBK-Nr
7153
Medlemskap
2024
Sv: TRUMA PROBLEM....

jag vet inte om jag är på fel sida nu men dom som har truma problem kanske ändå kan svara .
min truma panna 02 går bra tills den skall starta igen och då "Puffar" den fyra eller fem gånger och så stannar den , sen kan jag starta den igen tills nästa stopp , jag har både ström o el .hälsn. torvald
 
Toppen