• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma dieselvärmare

F

F.d. 25031

Guest
hej ska åka o titta på en auto roller granduca.
Den har en truma dieselvärmare som centralvärme.
kan någon vänlig berätta vad det är samt tillförlitlighet..
mvh beo
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Truma dieselvärmare

Jag vet inte så mycket om Trumas dieselvärmare men mer om Webastos motsvarighet Webasto DualTop.

Denna nya generation av dieselvärmare för fritidsfordon anser jag vara helt klart överlägsna de gasolpannor vi valt oss med i våra husbilar. De är, som jag anser det, både driftssäkra och bränsle- och elsnåla.

Vår Webasto hörs möjligen lite mer vid uppstart - annars upplever vi den tystare än den Truma 6002 vi hade i vår förra bil.

Komforten liknar väl diselvärmare men klart billigare än att bränna P11:eek:r på att skapa värme- Möjligen billigare för de som har gasoltank.

Bränsleförbrukning vintertid (flera minusgrader) cirka 2 dl/tim.

För mig är det en klar fördel att det sitter dieselpanna i en husbil!
 
F

F.d. 25031

Guest
Sv: Truma dieselvärmare

Det var ingen truma värmare säljaren tog fel på boilern o värmaren.kan bara hålla med dig att det verkar vara en kanonbra värmare det sitter även här en webasto värmare.Nu på hemväg från borås.
 
Toppen