• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Truma Combi 6E

KulanKalle

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
44315
Medlemskap
2025
Hej,

Har precis skaffat mig en Itineo JB740, och funderar lite över truma reglagen. (Lånad bild då jag sitter på jobbet)
1754891676159.png
Är det det som står combi E som man ställer om man vill använda gas eller El? Och det med endast Combi på sig är vad man vill ha? För blir osäker när det är gassymboler där också. Och sen skalan 1-5 är hur "varmt" man vill att det ska vara? Kan man sätta någon typ av temp skala på det? Typ att 3 är mellan 20-22 grader? Planen ät att byta till en CP plus inet ready panel så det blir enklare att förstå, (ska passa med att bara byta reglagen mot panel på min truma enligt Alde) Mod. Annons ej tillåten i forum.

Senast redigerad av en moderator:
Lösning
Okej, så jag blir alltså "lurad" av att det är gas symbol även på den för värmealternativ. Stort tack för hjälpen, då vet jag att den går på el med värme om jag har den på II eller II på Energival och värme eller värme+vatten på den andra.

KulanKalle

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
44315
Medlemskap
2025
Okej, så jag blir alltså "lurad" av att det är gas symbol även på den för värmealternativ. Stort tack för hjälpen, då vet jag att den går på el med värme om jag har den på II eller II på Energival och värme eller värme+vatten på den andra.

Lösning
Toppen