• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Truma Combi 4

Bo&Monica

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
4538
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 130
Chassietyp: Standard
Motortyp: 130hk
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Sharky
Husbilsmodell: M9
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Värme
Hej.
Har uppmärksammat problem med att fläkten i truma combi 4 slår till och ca 10 ggr per min i ca 3 sek.
detta sker vid när temparaturen är i balans så det verkar vara termoregleringen som har för liten hysteres.
problemet är att det tar mycket på batteriet.
Är det någon anna som varit ute för detta

MVH
Bosse

jan.f

HBK Medlem (P)
Kommun
Leksand
HBK-Nr
381
Medlemskap
2025
Hej,
Samma sak hände på min panna Combi 4E och jag fick termostaten och ett kretskort utbytt på garantin och nu fungerar pannan perfekt.
M.v.n Jan

F

F.d. 53012

Guest
Mycket kretskortbyte på den pannan, bytt mitt på Combi6:an också nyligen. Ny skit krånglar bara alldeles för billig electronik i nya leksaker enligt en kunnig person. Men nu fungerar det ett tag till. Bättre att instalera den gamla panna från 80 talet som vi hade aldrig en feltändning bara att byta batteri i tändkasetten var 4:e år men och andra sidan då blir det inga eftermarknadstjänster hos tillverkaren. Husvagsservice i Linköping utförde jobbet och dom kan alla Aldes pannor.

Toppen