• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma boiler elektronik

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.562
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Har en husbil årsmodell -93. Truma boilern fungerar inte. Varken röd eller grön lampa lyser. Hade lös kretskortet från värmaren hela kortet var ärgat. Tänkte byta hela boilern med det går inte. Den modellen av boilern som tillverkas nu är inte godkänd i Sverige. Jag tror det var en magnetventil som ej får sitta på värmaren. Den var ialla fall inte godkänd enligt Alde. Tänker då byta kretskortet men det finns inte med i nya Kamafritidskatalog och förra året kostade kortet 2700 kr.(svettigt) Det finns 3 olika typer och jag har nog den nyaste (tror jag. Husbilen är 30 mil bort så jag får kolla när klimatet blivit bättre. Men nu till frågan är det någon som har handlat från någon firma i Tyskland. Där de säljer kretskort till boilern. Har sökt på nätet men det verkar inte vara så lätt att hitta reservdelar. Mitt kretskort skall vara på 50 mbar.
MVH Peter
 

Conny G

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
1165
Medlemskap
2024
Sv: Truma boiler elektronik

Hej Peter
Jag har ett kretskort till Trauma Boiler. Jag köpte det till min förra husbil men fick igång det som satt i.
Det är daterat April 1991 Nr 041653. Märkt på lödsidan med BO 145 / 12v.
Om intresse finns så hör av dig.

Conny
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.562
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Truma boiler elektronik

Hejsan
Jag tar fram husbilen i april, maj. Har husbilen i ett militärförråd 20 mil bort och det plogas inte till förrådet. Tittar efter vilken boiler jag har tror att det är samma kort som du har. Så jag hör av mig till dig då jag vet vilket kort det är. Men jag vill säga TACK för det schysta bemötandet.
 
F

F.d. 8534

Guest
Sv: Truma boiler elektronik

Hej
Har du kortet kvar?
Jag behöver ett kretskort till en Truma boiler årsmodell 1988.
På kortet står det Nr: 149725.
På baksidan samma som på ditt kort BO 145/12V.
Typen av boiler är: BO
Volym 14 l
30 mbar
All möjlig hjälp för att införskaffa dyligt uppskattas hjärtligt.:)
 
Toppen