• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Truma Aventa Comfort och CP Plus

johbac001

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
40444
Medlemskap
2025
Hej!

Jag skall köpa mig en Truma Aventa Comfort AC. Har kollat lite ute i bilen och skruvat loss min CP Plus. Men var skall ja koppla in ACn? Porten som är i CP Plus är ju till pannan väl (Combi 6)? Någon med kunskap som kan vägleda mig?

johbac001

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
40444
Medlemskap
2025
Ladda hem manualen för AC:n. Där bör det finnas inkopplingsanvisningar.

Själv använder jag en iNet-box...

Pålle
Hej Ingrid o Pålle! Tack för erat svar.

Det finns inget i manualen för AC:n och inget i manualen för CP Plus tyvärr.
Funderar på om det finns någon central enhet för Truma sakerna i bilen som sitter dolt någonstans. Där man kopplar in allt i och sedan vidare till CP Plus.

Jag har tittat på iNet-boxen men den är inte aktuell för mig. 2G och 3G näten stängs ned så därför vill jag inte ha den, även om Bluetooth på den kommer fungera fortsättningsvis också.

Truma kommer släppa en ny Box "iNet Connect", i Juli 2024 står det på deras hemsida. Har ej sett den till försäljning än. Blir eventuellt ett inköp av den nästa år när den finns tillgänglig samt byte av CP Plus till "X Panel".

Men vet (har läst och sett) att det går att koppla AC:n till CP Plus. Så frågan kvarstår. Hoppas någon kan ge mig svar ang detta.

Mvh Johan

johbac001

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
40444
Medlemskap
2025
Undrar om det är en sådan med dubbla ingångar

Hej Magnus och tack!
Nu börjar det klarna för mig. Är säkert en CP Plus med dubbla ingångar jag sett och läst om (visste inte att det fanns olika modeller.). Då förstår jag att det fungerar med både värmare och AC när man har två ingångar. Tyvärr för mig som bara har en ingång så går det nog inte att få in AC:n i CP Plus då. Men då vet jag i alla fall.
AC:n får kopplas in när jag köper Truma iNet X Panel och Truma iNet X connect nästa vår. Åter igen tack!

Mvh Johan

Toppen