Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Javisst, så är det Bengt. Denna motor(jäv...) är till Trumas pannor som gjordes mellan 2001 & 2009 (tror jag). Vilket betyder att när kolen är slut så är det "kört"!! Därför att motorn är inkapslad, så det går inte att byta kol. Säkerligen tusentals husbilar/husvagnar av dom årsmodellerna som behöver en så'n. Kunde kanske varit en affärsidé att nytillverka dem. Och vad gäller ohmtalet så går det inte med de nya borstlösa varianterna. Då "spottar" kretskortet ut dom!! Och att köpa en ny panna går på mellan 25 & 40 K.
Jack43
Man kan beställa bara motorn från England som är renoverad. Skickar sedan sin gamla i retur. Truma Combi Boiler Air Circulation Fan Motor Repair - 12 month warranty | eBayDet finns ju en firma i England som renoverar dom om jag inte såg alldeles fel, men då får ni ju vara av med er i ett par veckor?.
Man kan beställa bara motorn från England som är renoverad. Skickar sedan sin gamla i retur. Truma Combi Boiler Air Circulation Fan Motor Repair - 12 month warranty | eBay
"Please Note: This is for the repair of your own motor which you need to send to me. I do not supply a new motor to you" |
Jag läste för snabbt blev fel.Jag tror inte det stämmer tyvärr:
"Please Note: This is for the repair of your own motor which you need to send to me. I do not supply a new motor to you"
Det går att byta kol i dom men det är en hel del meckande. Det går även att köra med de nyare elmotorerna men man måste modifiera elektroniken.
Finns beskrivet i denna länk Trumatic C4002 circulation fan | Wild Camping for Motorhomes
Var hittar man en så'n här motor?? Det är en fläktmotor till en Truma-panna.
Truma Code: 34000-77300.
Visa bilaga 206201
M.V.H. Jack43
Hej har samma problem har du hittat någotVar hittar man en så'n här motor?? Det är en fläktmotor till en Truma-panna.
Truma Code: 34000-77300.
Visa bilaga 206201
M.V.H. Jack43
Ja jag hittade en nere i södra Bayern (Tyskland) för € 500:- (SEK 5300:- kronor)!!Hej har samma problem har du hittat något
Hej Jack43!Ja jag hittade en nere i södra Bayern (Tyskland) för € 500:- (SEK 5300:- kronor)!!
Har sedan fått tag i förbrukade motorer. Bland annat min egen. Har sedan brutit upp dem (de är helkapslade), rengjort dem och satt i nya kol från Kina & Tyskland. Har sålt en, till full belåtenhet, som jag också satte i åt honom. Eventuellt en till på G.
Jack43
Oj, ber om ursäkt! Är helt ny på forumet och glömde det helt, ber om ursäkt!Ett antal inlägg är raderade eftersom det handlade om köp och sälj. Jag vill påminna om att det inte är tillåtet att annonsera eller ägna sig åt köp- och säljaktivitet här utan detta skall göras i Marknadsplatsen som återfinns under Förmåner i den blå listen, alternativt använda sig av PM.
//Michael, HBK Web