• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Truma 3402 trasigt kretskort?

kocken1

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1702
Medlemskap
2026
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 15
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 jtd
Årsmodell Chassie: 2003
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: 600 fm
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2003
Ämnesområde: Värme
Finns det någon som har ett över eller kan mäta vad som är galet. Säkringen är hel.
Så här ligger det till, jag startar värmaren och lampan lyser grönt och den gula så länge den värmer vattnet. så varmvatten har jag men ingen värme ut i bobilen.fläkten startar inte så den har jag testat direkt på 12v och den funkar men får ingen signal att starta. Finns det någon därute som kan hjälpa mig?
Nytt kretskort kostar runt 5000:- :mad:
Med vänlig hälsning, Håkan & Merja

Värmaren är en truma 3402c tror jag den hette

Gotand

FD HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Du säger inget , om termostaten. Den är ju också delaktig, i att dra igång fläkten. Jag har inte satt mig in i systemet, men det är ju vanligt att man använder en NTC som temp.avkännare. En kortslutning på kabeln till den t.ex. gör att "kretskortet" tror att temperaturen i bilen är hög. På samma sätt skulle man kunna testa att koppla ur termostatledning vid värmaren, för att simulera riktigt kallt. Om inte kortet har "spärr" mot tokiga invärden.
Göte A

kocken1

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1702
Medlemskap
2026
Det verkar som det är löst, jag kylde ner givaren ovanför dörren med kylspray och då gick fläkten igång så det verkar vara den som är kass.
En ny mygga som dom kallar det kostar 175:- :) istället för kretskort för 4000:-
Tack för den!

Toppen