• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trimprodukt-DT PISTON.

F

F.d. 29825

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2.8 i.d.TD
Årsmodell Chassie: 1999
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: 650 FS
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 1999
Ämnesområde: Motor
Hej på er. Jag undrar om någon har köpt och installerat DT PISTON trimningskolv till fördelarpumpen och om den ger den effekt den utlovar.

WEB:www.dtpiston.se

MVH Torleif.

t.nordh@telia.com

F

F.d. 58882

Guest
Hej

Ja, jag har gjort det för en månad sedan. Min motor är (var) en Fiat 2,5TD på 95hk. Uppgraderingen bestod av en DT-piston & ett lyftfilter som gjorde att motorn fick mer luft. En markant skillnad, piggare, starkare & en något lägre bränsleförbrukning.

mvh

Bennie

F

F.d. 55562

Guest
Hej! Jag var inne på att köpa den. Så jag frågade min verkstad som sa att du kan höja dieselpumpen ett steg så får du samma effekthöjning. De tyckte att det var att slänga pengarna i sjön. Iden är bra men lovar mer än de gör nytta.:(

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hans Cahier skrev:
Hej! Jag var inne på att köpa den. Så jag frågade min verkstad som sa att du kan höja dieselpumpen ett steg så får du samma effekthöjning. De tyckte att det var att slänga pengarna i sjön. Iden är bra men lovar mer än de gör nytta.:(
--------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan Hans. Antingen ljuger verkstaden eller är ovetande, om de menar att "skruva upp" pumpen, som inte alls ger samma resultat.
Men om de menar att vrida på originalkolven, men uttryckt sig klumpigt så stämmer det, men det går dock inte på alla pumpar.
Undrar hur man ändrar en dieselpump ett steg, varken skruvar eller exentrisk kolv finns det stegändring på :confused:.

Om du läser inläggen som det länkas till ovan så finns en Bosch originalkolv som ger mera, till en bråkdel av priset på den dyra kolven.

M.v.h. JANKRO.

Toppen