• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Triax UFO 100 (eller annan?) på takräcket

C

cheetah1

Guest
Hej!
Någon som har monterat ovanstående eller annan rundstrålande antenn på takräcket (för att slippa borra i taket) med lyckat resultat? Hur gjorde ni isåfall?

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Sv: Triax UFO 100 (eller annan?) på takräcket

Monterade min Triax ufo på en höj och sänkbar stång. Ibland måste jag höja och vrida på den för att få bild. Jag skulle inte rekommendera någon med en fast monterad Triax. Men det kan bero på att jag står på fel ställen!!!
Lycka till

C

cheetah1

Guest

Ja, fast då slipper man ju inte precis ta hål i taket...

C

cheetah1

Guest

Ingen som har någon rekommendation över huvud taget? Behöver fästa en antenn på taket utan att göra några hål och utan att bli ruinerade.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Även jag är intresserad av antennbyte, vi har denna antennen.
TV-antenn Status Omni Directional för husvagn, husbil och båt. Ledbar fot möjliggör montering vid 22 lutning. Lev. komplett med 5 m koaxialkabel och antennförstärkare. Fot Ø 185 mm. Mått: H280, Ø315 mm. Frekvensområde: UHF 470-860 MHz, VHF 40-230 MHz, FM 88-108 MHz.

Vi får in bild 1 gång av 10.

Jag söker dock en fast antenn som kan ersätta denna plasthögen.

Bilagor

• 5156450828.jpg
    5156450828.jpg
    1,7 KB · Visningar: 189

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan :).

Varför inte förenkla tillvaron med att göra ett hål i taket, montera en bra kraftig vridbar stång ner i en garderob, och köpa en DIGINOVA (eller liknande) antenn.
Se till (själv) att allt är tätt och ok. och slippa alla bekymmer och svaga antennsignaler, som man bara blir uppretad och sur av.

Om man inte längre vill ha en antenn så är det bara att klistra dit en aluplåt över hålet med SIKA eller liknande, som tätar och sitter för evigt, så är man av med hålet, och det lär inte försämra värdet på bilen.

M.v.h. JANKRO.

Toppen