• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Triax S-HD 207 + Canal digital

nilhen

HBK Medlem
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2025
Jag har läst om några här på forumet som använder Triax S-HD 207 satellit mottagare till Canal digital och fått detta till att fungera bra.
Hur har ni gjort då?
Kopplar jag bara in mottagaren så får jag mycket riktigt bild på en del kanaler, men långt ifrån alla. TV3 och Kanal5 är några som inte fungerar.
En del säger att mottagaren måste registreras hos Canal digital. Det kan säkert vara riktigt, men de registrerar endast de mottagare som de själva säljer.
Hur har ni gjort för att få detta att fungera?

//Nilhen

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Triax S-HD 207 + Canal digital

Jag har en sådan mottagare med en snipe antenn och Canal digital kort
Inga problem

gorols60

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2025

Man behöver inte registrera boxen hos Canal Digital endast på Viasat och då måste det vara godkända boxar.

GO

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Kom inte ihåg nu för det var i tidig höst men jag har för mig att det gick direkt.
Skall försöka att dra mig till minnes om jag gjorde något speciellt och hör av mig om jag minns.

Toppen