Nisse oi Näsåker
HBK Medlem
Jag har en riktig långbänk hos Telias support.
Den man får kontakt med vid samtal är alltid trevlig och med klart varierande kompetensnivå.
Saken är att jag efter husbilens vinterdvala bara hade två problem: varmvattenberedaren hade frusit sönder och bilens telefon ville inte kommunicera.
Varmvattenberedaren var snabbt fixad och sedan var det dags med Telia.
1. Hej Telia. Svar: Ditt kontantkort har du inte fyllt på de senaste två åren. Fyll på! Ok.
2. Hej Telia. Svar: När ett kontantkort varit inaktiv så länge hamnar det i kö, fixar det. Ok.
3. Hej Telia. Svar: Vi måste också skicka en signal till huvudmasten, fixar det. Ok.
4. Hej Telia. Svar: Det måste vara något fel på ditt SIM-kort. Skickar ett nytt. Ok.
5. Hej Telia. Svar: Är det verkligen inte fel på din telefon? Ok. Jag har en reservapparat som jag sätter in.
Det hör till saken att jag har en Blaupunkt Bilstereo med inbyggd GSM-telefon och CD-växlare. Takantenn till telefonen med oöverträffad räckvidd här uppe i Norrländsk glesbygd. Jag bytte alltså apparaten utan något resultat.
6. Hej Telia. Svar: Ingen skillnad?? Du, jag ser att du nog fick fel typ av SIM-kort. Vi skickar ett nytt. Ok.
7 Hej Telia. Fortfarande inte ok?!? Jag kopplar vidare till expert. Experten: Hmm jag ser din telefon men den svarar inte när jag ringer. När du slår av den ser jag det också.
Här fick jag tillfälle att kasta in en joker: Du Experten jag skaffade igår ett Comvik kontantkort och det fungerar helt OK. Hehe. De har tyvärr så dålig täckning så jag vill ringa med er.
Jag har nu blivit en patient för den "inre tekniken" hos Telia. Ett case är upplagt och innan säsongen är över kanske jag också kan ringa och ta emot samtal med min fina husbilstelefon.
En sak har jag lärt mig så här långt att blir man lite ensam på ålderns höst kan man ju alltid ringa Telia support för lite trevliga samtal för att lätta upp tristessen.
Fortsättning följer.
/Nisse
Den man får kontakt med vid samtal är alltid trevlig och med klart varierande kompetensnivå.
Saken är att jag efter husbilens vinterdvala bara hade två problem: varmvattenberedaren hade frusit sönder och bilens telefon ville inte kommunicera.
Varmvattenberedaren var snabbt fixad och sedan var det dags med Telia.
1. Hej Telia. Svar: Ditt kontantkort har du inte fyllt på de senaste två åren. Fyll på! Ok.
2. Hej Telia. Svar: När ett kontantkort varit inaktiv så länge hamnar det i kö, fixar det. Ok.
3. Hej Telia. Svar: Vi måste också skicka en signal till huvudmasten, fixar det. Ok.
4. Hej Telia. Svar: Det måste vara något fel på ditt SIM-kort. Skickar ett nytt. Ok.
5. Hej Telia. Svar: Är det verkligen inte fel på din telefon? Ok. Jag har en reservapparat som jag sätter in.
Det hör till saken att jag har en Blaupunkt Bilstereo med inbyggd GSM-telefon och CD-växlare. Takantenn till telefonen med oöverträffad räckvidd här uppe i Norrländsk glesbygd. Jag bytte alltså apparaten utan något resultat.
6. Hej Telia. Svar: Ingen skillnad?? Du, jag ser att du nog fick fel typ av SIM-kort. Vi skickar ett nytt. Ok.
7 Hej Telia. Fortfarande inte ok?!? Jag kopplar vidare till expert. Experten: Hmm jag ser din telefon men den svarar inte när jag ringer. När du slår av den ser jag det också.
Här fick jag tillfälle att kasta in en joker: Du Experten jag skaffade igår ett Comvik kontantkort och det fungerar helt OK. Hehe. De har tyvärr så dålig täckning så jag vill ringa med er.
Jag har nu blivit en patient för den "inre tekniken" hos Telia. Ett case är upplagt och innan säsongen är över kanske jag också kan ringa och ta emot samtal med min fina husbilstelefon.
En sak har jag lärt mig så här långt att blir man lite ensam på ålderns höst kan man ju alltid ringa Telia support för lite trevliga samtal för att lätta upp tristessen.
Fortsättning följer.
/Nisse