• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tre sänker priser

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Prisras på roaming inom EU. Nu blir det ännu roligare att resa. Vi sänker priserna på roaming inom EU med i snitt 70 %, så att du nu kan surfa lika mycket som hemma utan att det kostar skjortan. Läs mer på sms.3.se/euroaming
Hälsningar 3

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Tre sänker priser

Jag kollade Frankrike, ett verkligt problemland när det gäller bredbandsuppkoppling. 500 spänn för 1 GB är inte så lysande.

Surf

Mobilsurf

0,5 kr/ MB

Mobilt bredband

0,5 kr/ MB

Telenors HBK-abonnemang erbjuder 1 GB för 89 kr efter första "gratisgigabyten".

Men det går åt rätt håll!

G

Göran & Carola

Guest

Vad jag förstår så är det EU som sänker maxtaken, så dessa priser får då inga operatörer överskrida.

Bilagor

• Roaming t.o.m. 2017-06-15.JPG
    Roaming t.o.m. 2017-06-15.JPG
    92,1 KB · Visningar: 37
G

Göran & Carola

Guest

Undrar vad tillfälligt är?

Den enda förklaringen jag sett är typ denna, som verkar ganska luddig:

"Slutresultatet innebär att roamingavgifterna först sänks i ett första skede från den 30 april 2016 varpå de helt slopas sommaren därpå. Operatörerna kommer dock fortfarande att kunna ta ut avgifter för att "förhindra missbruk" – vilket bland annat inkluderar roaming i annat syfte än tillfälligt resande.
"Till exempel om en kund köper ett sim-kort i ett annat EU-land där inrikespriserna är lägre för att använda det i hemlandet; eller om kunden permanent håller sig utomlands med ett abonnemang från sitt hemland", förklaras i ett uttalande från EU-kommissionen."

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Den enda förklaringen jag sett är typ denna, som verkar ganska luddig:

"Slutresultatet innebär att roamingavgifterna först sänks i ett första skede från den 30 april 2016 varpå de helt slopas sommaren därpå. Operatörerna kommer dock fortfarande att kunna ta ut avgifter för att "förhindra missbruk" – vilket bland annat inkluderar roaming i annat syfte än tillfälligt resande.
"Till exempel om en kund köper ett sim-kort i ett annat EU-land där inrikespriserna är lägre för att använda det i hemlandet; eller om kunden permanent håller sig utomlands med ett abonnemang från sitt hemland", förklaras i ett uttalande från EU-kommissionen."

Undrar om det kommer att betyda 1, 3, 6, 12 månader? utomlands. Är det 1-3 löser det inte övervintringsproblemet.

F

F.d. 4220

Guest

Synisk som jag är misstänker jag att operatörerna kommer med varianter av erbjudanden en efter en för att få så mycket exponering som möjligt tills alla anpassat sig till de nya reglerna.

Danmark har väl också skippat roamingen i Europa, likt Telenor nu gör i Norge? Och Finland har inget tak för data. Sverige har en bit kvar...

För övrigt så tycker jag att 50 öre/Mb fortfarande är på tok för dyrt.

//Stefan

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det Telenor gjør er at for nye avtaler så er det redusert volum for samme pris for avtaler med 6 GB eller mindre. Reduksjonen er på 1GB for alle untatt den gamle 1GB avtalen som er halvert. For storvolum avtaler er volumet øket, gammel avtale 25 GB er nå blitt til 60 GB. De innfører og en rad nye volumtrinn. Alle Telenor Norge abo er nå med fri sms og tale i hele EU EØS området.

Toppen