• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TRE mobilt bredband

F

F.d. 8506

Guest
Sv: TRE mobilt bredband

Jag använder Telias 3G bredband och jag har bara bra erfarenheter av det. Jag betalar 89 kr i månaden och surfar "gratis" på kvällar och nätter och hela helgerna. Om det är många som kör samtidigt kan det bli lite långsamt, man kan inte få allt för den summan. Saknas 3G-täckning går det automatiskt över till GPRS istället.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: TRE mobilt bredband

Har tre g funkar alldeles utmärkt med Telia, hls nr 35:D
 
F

F.d. 3285

Guest
Sv: TRE mobilt bredband

Jag har alltid stått fast vid att använda Telia för all telefoni och bredband. Eftersom jag jobbar på Mac är det dock litet svårare, Telia kan inte utlova varken teknik eller support. Testade med 3G - alltså att använda mobilen som modem - men alldeles för långsamt. Fick tips om 3 och deras Turbo-3G - fantastisk skillnad - kan rekommenderas.
 
F

F.d. 15757

Guest
Sv: TRE mobilt bredband

Jag har Telia mobilt bredband med Usb modem.
Har haft svårt att få 3g (umts)täckning på flera platser som jag använt det på,blir nästan alltid att det går över till Edge (gprs) och då blir det väldigt segt och svårt att hitta sidor bla. detta forum
Men har man 3g täckning fungerar det bra.

Om jag inte är fel underättad använder väl 3 Telenors 3g nät på flera platser.
Har även en 3 telefon som fungerar bra till det jag använder den mest att ringa.
/Janne
 
F

F.d. 2284

Guest
Sv: TRE mobilt bredband

Jag har använt 3:s bredband i 4 månader och är nöjd.
Uno i Vollsjö
 

kjeva

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2024
Sv: TRE mobilt bredband

Har haft 3 G mobila nät i 8 mån.
Fungerar nästan överallt.Sitter nu i urskogen i Hälsingland och surfar.
Jag har inget bredband i bostaden.
Kostnaden är 199:-/mån. Kan användas i Danmark och England för samma pris.

kjeva 163
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: TRE mobilt bredband

Har också sedan 3 månader 3G mobilt internet till datorn och det fungerar bra. Endast på 2 platser har jag misslyckats med kontakten med cyberrymden.
En fördel med 3G är att man får surfa hela dygnet utan extrakostnad (upp till 1 gb/månad)


Sven-Åke
 
F

F.d. 2219

Guest
Sv: TRE mobilt bredband

Hej,
har använt 3:s mobila bredband med USB-modem sen i mars och är mycket nöjd. Har dock bara använt det då vi varit på resande fot (har annat bredband hemma), men det känns som om 1GB/månad är väl tilltaget.
Prestandan har varit fullt acceptabel.

Hälsar / Einar
 
Toppen