• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasigt kylskåp?

F

F.d. 20787

Guest
Hej,
Jag har svårt att få kylskåpet kallt. Jag började undersöka den lite noggrannare, då visade det sig att det fanns nån gul kletig massa vid rören bakom kylflänsarna. Ska det verkligen vara där eller har röret spruckit?!
Är det bara att köpa nytt eller?

/Micael
 
F

F.d. 20787

Guest
Sv: Trasigt kylskåp?

Jag anade det.. går det att laga eller måste jag köpa ett nytt?
Är det någon som vet vart man hittar ett liknande kylskåp till ett bra pris?
Det jag har nu är ett "Electrolux RM 4280"

/Micael
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Trasigt kylskåp?

Den kletiga massan bakom kylflänsarna är sannolikt den kontaktmassa som gör att kylan från kylelementet överförs till kylflänsarna och skall finnas där.

Du nämner inte om under vilken drift (220volt, 12 volt eller gasol) som kylskåpet inte blir kallt så därför är det inte lätt att ge råd.
 
F

F.d. 20787

Guest
Sv: Trasigt kylskåp?

Tack Gunnar,
Det är lika dåligt på 12v och 220v men absolut sämst är gasolen. Kylskåpet blir bara svalt.. Frysen blir däremot iskallt, så jag har öppnat luckan på frysen så att kylskåpet blir lite kallare. Hoppas det var tillräckligt med information.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Trasigt kylskåp?

Jag anade det.. går det att laga eller måste jag köpa ett nytt?
Är det någon som vet vart man hittar ett liknande kylskåp till ett bra pris?
Det jag har nu är ett "Electrolux RM 4280"

/Micael

Kolla med husvagnssvensson i lidköping har för mej att de har ganska hyfsade priser tror han skickar också.
 
Senast redigerad av en moderator:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Trasigt kylskåp?

Det finns ett antal säljställen i Tyskland. kolla priser innan du handlar i sverige, Har köpt det mesta till min renovering i just Tyskland
:music-icon::music-icon::music-icon:
Hälsningar Bror
 

Galaxy

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Borås
HBK-Nr
184
Medlemskap
2024
Sv: Trasigt kylskåp?

Hej!

Problemet med kylet är nog att det är dålig anläggning mellan kylröret och kylflänsen, kylan kommer inte ut iskåpet.
Se bifogad bulentin.

Galaxy
 
Senast ändrad:
Toppen