• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasigt kylskåp

F

F.d. 24351

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,8 JTD
Årsmodell Chassie: 2003
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: A6970
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2003
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej på er,

Jag har letat i olika forum men inte hittat något som jag tycker passar in på mitt problem, så det kanske finns någon där ute som råkat ut för samma problem.
I helgen böjade mitt kylskåp krångla (Dometic RM 6401) i min Dethleffs A 6970 2003'a.:mad:

Frysfacket håller 15-20 minus medan kyl delen bara kommer ner till c:a +13 grader, det gör ingen skillnad om jag kör på 240V eller gasol.

Är det någon som kan ha en ide om vad detta kan vara för fel?

Om den behöver in till någon service firma, är det någon som vet någon bra i Uddevalla området eller i trestadsområdet?

Buhring

F

F.d. 24351

Guest
kjell2 skrev:
Nu när det är så varmt kan du behöva en fläkt bakom kylen

Tackar för svaren.

Har kollat listen och den är OK, antagligen var det för varmt i lördags (+30) och solen låg på bilen. Var ute igår och idag och kylen funkade utan problem, nu var det bara 22 grader.
Så man kanske skall fundera på att sätta in en liten fläkt på baksidan om det blir mer problem.

Buhring

Toppen