• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasigt gångjärn toadörr Carthago C Tourer

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Hej
Gångjärnet till toa dörren har gått av (se bild) har letat på nätet men hittar inget. Har någon en bra idé var jag skall leta eller vem som har detta.
Lasse W

Bilagor

• AF2FF028-1703-472C-BD18-EE9B912E9735.jpeg
    AF2FF028-1703-472C-BD18-EE9B912E9735.jpeg
    1,3 MB · Visningar: 103
  • 99C4A1FE-20CF-4E53-B567-4387746942B4.jpeg
    99C4A1FE-20CF-4E53-B567-4387746942B4.jpeg
    1,3 MB · Visningar: 99
Hej, har haft samma bekymmer. Finns på hylla i Bauhaus varuhus för 389 kronor.

Gammal tråd, men problemet kvarstår säkert.
Vi har en Carthago, men jag tror att gångjärnstypen finns i fler husbilar. Jag fick byta ett för ett par år sedan, och priset var hutlöst, över 400 kr.
Vi hamnar ofta lite framåtlutande, vilket vi oftast inte bryr oss om. Blir det lite för mycket kan dörren åka upp med en liten smäll om man inte passar upp. Jag tror att det är tillräckligt för att knäcka gångjärnet.
Nu var det dags igen, och av en tillfällighet hittade jag gångjärn på Bauhaus. Jag ser nu att det nämnts i ett inlägg här, men nu är det rea på Bauhaus. Yttermåtten stämde, så jag köpte ett för att testa. Det passade perfekt även om det var annan färg. Pris 39 kr. På hyllkanten var det märkt 116 kr, men på nätet 39 kr, och det är nätpriset som gäller. Jag åkte tillbaka och köpte ett par till i reserv.
Ser ni ett behov så passa på snabbt. Produkten ska utgå när Bauhaus byter sortiment.

Det passade perfekt även om det var annan färg. Pris 39 kr. På hyllkanten var det märkt 116 kr, men på nätet 39 kr, och det är nätpriset som gäller. Jag åkte tillbaka och köpte ett par till i reserv.
Ser ni ett behov så passa på snabbt. Produkten ska utgå när Bauhaus byter sortiment.
Hejsan, ja de är utgående på Bauhaus därav priset, så skynda på.
(coe det är vita och grå som kostar 39:- om man vill slå på stort och ha svarta så får man pynta upp 116:-.........)
Andra som kan behöva eller reserv, sök på de två namnen vikdörr 180 för grå och vita eller 3D för svarta, och kolla om det finns kvar i "erat" Bauhaus varuhus med den sökfunktionen.
Skärmbild 2025-09-26 231342.png

M.v.h. JANKRO.

Tillbaka
Toppen