• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasiga bromsar ingen garanti

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Fortsättning på eländet
http://www.husbilsklubben.se/forums/t63644/

Som ni kanske läst så tjöt bromsarna direkt vi hämtade bilen och AC fungerade inte heller.
Eftersom husbilförsäljarna inte reparerar bilarna utan bara bodelen var jag tvungen att köra till FIAT, Bilfirma Thor Nilsson AB i Sjöbo.
AC - det var ett rör som spruckit. De fick beställa ett och när detta kom så visade det sig att ytterligare ett rör var trasigt.
Att bromsarna tjöt ÄR INGEN GARANT!!, bilen har ju gått 700 mil.
Ja men de tjöt när vi hämtade bilen. Skulle vi ställa in semestern bara för detta? Vilken bilfirma hade kunnat fixa detta under semestern.
Nu har de smort (!) bromsarna. Hämtar bilen, och kör hemåt 5 mil. Efter 4 mil var jag tvungen att bromsa för ett vägarbete, de tjuter fortfarande.
Ringer och påpekar detta till Bilfirma Thor Nilsson AB som vill vi skall återkomma. Det är ingen garanti och vi ersätter inte för diesel eller förlorad arbetsinkomst.
Jag har nu kört fram och tillbaka till Autohallen, ett antal gånger och nu en gång till Bilfirma Thor Nilsson AB i Sjöbo. Det har kostat mig över 2500 kr i drivmedel. Man får ju köra dit med TVÅ bilar så man kan komma hem igen.
Jag har nu skrivit till FIAT så får de svara.

Vi har använt bilen i 17 dagar sedan den 29/5:mad::mad:
Vi köpte vår första och fabriksnya husbil 29 maj Autohallen i Lomma.
10/6 hämtar bilen, ej klar, fattas cykelställ 220V uttag trasigt m.m.
16/6 lämnar bilen igen för påsättning av cykelställ m.m.
22/6 hämtar bilen igen utan cykelställ, , 220V uttag restat
29/6 kör på semester och hittar ytterligare 22 fel på bilen, Bl.a bromsarna tjuter och ingen AC. Påtalar detta till Autohallen under resans gång,
Kommer tillbaka och skall lämna in bilen men då har Autohallen så mycket att göra inför husbilsmässan i Älvsjö så vi får återkomma senare.
10/9 lämnar in bilen för åtgärda felen.
15/9 hämtar bilen, MEN då ha de monterar cykelstället fel och vissa av punkterna är inte åtgärdade.
18/9 Hämtar hem bilen.
1/10 kör och lämnar bilen till billackarare i Arlöv för att montera ner cykelstället och laga igen hålen.
13/10 hämtar vi bilen
24/10 lämnar vi in bilen till Fiat Bilfirma Thor Nilsson AB i Sjöbo för åtgärda AC och tjutande bromsar
6/11 hämtar bilen.

Räkna själv hur många dagar den stått på verkstad och alla körningar.

Autohallen har kompenserat oss för de 22 felen och cykelstället :) men skall vi nu börja och diskutera med Bilfirma Thor Nilsson AB i Sjöbo?
 
Toppen