• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasig TomTom

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Jag har en gammal TomTom, 700 tror jag. När jag startar upp den (efter en uppdatering för länge sedan) ser det ut som om den bootar MS-DOS. Efter en skärmfull av rader stannar den, och vill inte gå vidare.
Är det en hårddisk i dessa, eller flash? Går det att återställa den? Kostar det för mycket är det ju bara att kasta, men skulle vara intressant att veta hur det kan bli så.

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Trasig TomTom

Dessa gps:er brukar köra windows-ce, och kan som alla windowsprodukter råka ut för att det inte går att boota korrekt bland annat på grund av korrupt filsystem.
Det finns lite olika rutiner för att boota om. Vad jag kunde se på denna så är det att trycka in resetknappen på undersidan minst 15 sekunder.

Startar den inte korrekt efter det så är det lurigt. Då blir det nog att försöka flasha om den, vilket kan vara lurigare än det låter :)

// Christer

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Trasig TomTom

Har en TOM-TOM som var redo för återvinningen, men vid en anslutning till datorn med Windows 8 dök ett meddelande upp på skärmen om att "enheten inte fungerar korrekt" och föjldfrågan om den skall repareras. Funkar perfekt därefter.
Hann tyvärr köpa en ny Garmin under tiden.

Toppen