• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasig lampa

Robi

HBK Medlem
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22961
Medlemskap
2025
Halo.
Är det någon som har bytt glödlampa på en sådan här modell. Det ä helljuset som är tragiskt

Bilagor

• IMG_3089.jpeg
    IMG_3089.jpeg
    1,9 MB · Visningar: 31

Robi

HBK Medlem
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22961
Medlemskap
2025
Glödlampan är trasig inget helljus på på höger sida försöker därför att få ut lampan borde finnas något fjädrande som på en vanlig bil. så min undran är om någon bytt lampan och vägleda mig hur jag ska göra.

Robi

HBK Medlem
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22961
Medlemskap
2025
Så här ser det ut. Stack upp telefone och fick med det se hur det sitter. Men hur får man ut insatsen.

Bilagor

• IMG_3088.jpeg
    IMG_3088.jpeg
    1,6 MB · Visningar: 51
  • IMG_3087.jpeg
    IMG_3087.jpeg
    1,6 MB · Visningar: 51

Stefanjo

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
40921
Medlemskap
2025
Det är en H7 lampa längst ned. Långa armar. Ta bort locket och försök ta en bild med mobilen så att du ser hur lampan är fastsatt. Man måste dra loss elanslutning och sen lossa en klämma för att ta bort glödlampan. Det är alltså samma glödlampa till hel och halvljus.
Jag bytte båda två förra året och jag tror att jag gjorde det uppifrån.
Det är lika bra att ta både höger och vänster lampan när man ändå håller på.

Toppen