• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasig backspegel

Gunnar 9120

FD HBK Medlem
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
9120
Medlemskap
2024
Har råkat lite illa ut blev påkörd på v backspegel glaset sprack men hängde kvar i ledningarna, sökte få tag i ett nytt glas men fick svar från flera håll bland annat från en stor husbilsfirma i Ludvika och en Fiat service att jag måste köpa en ny helt komplett armatur för 4200 kr. Men dessbättre så kunde en kille på mekonomen fixa en ett nytt glas redan till dagen efter (502 kr) klart på fem röda tur det finns hjälp att få kanske ett tips till er som råkar illa ut:confused:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Trasig backspegel

Nu har du ju fixat det så för dig kommer mitt tips lite sent.

Samma inträffade för mig för några år sedan. Efter att ha fått ett liknade svar som dig från märkesrepresentanten för Frankia körde jag till en glasmästare.

Det var tydligen ett vanligt problem för han hade spegelglas med samma kupning som originalspegeln. Han skar till en bit som passade exakt över det trasiga och limmade fast det ovanpå. Visste man inte att ett nytt glas var pålimmat märkte man ingen skillnad mot originalet.

Pris runt kr 100,-

F

F.d. 29925

Guest

Klara man sig utan kupningen så finns det spegelglas hos biltema, lätt att klippa till med en sax. Prisex. 7 x 10 tum 64.90.(Art.nr.33-711)

Nisse och Nana

FD HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Vill bara tacka för tipsen ovan eftersom på kustvägen mellan St. Raphael och Nice råkade vi ut för en backspegelkrock. Nu var vi så pass lyckliga att hela spegelpaketet blev hängandes i kablarna och det var bara till att trycka tillbaka dem på motorskivan. :D
Ska införskaffa tillklippningsbar spegel snarast, om det skulle hända igen! Vill inte säga att hustrun blev imponerad av min kunskap om svordomar vid tillbudet dock blev jag själv förvånad över att jag kunde så många phula ord :twitcy: Blev nog mest skrajsen för att behöva köra hela vägen hem utan spegel ;)

Toppen