• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasig alde 3010

Pulver

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
43399
Medlemskap
2025
Hallå! I min nya husbil Dethleffs 7151 Magic Edition 2014 års modell så har Aldepannan 3010 samt manöverpanelen till densamma slutat fungera. Jag har tagit bort plastkåpan på pannan, mät 12v dc in, mätt upp glassäkringarna 2st, mätt i kontaktstycket till panelen och har ej 12 v där samt byglat smältsäkringen i mina försök att få något att fungera.

Vet att det finns medlemmar här med mkt större kunskap än mig och har ni några uppslag för min fortsättning eller är det bara kvar att köpa ett nytt elektronikkort till pannan för ca 4500kr?

Med vänlig hälsning, Tobbe

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Det är troligen (98%) termosäkrinen som utlöst.

Det finns fler trådar, ett exempel.

Krister&AnnChristin

HBK Medlem
Kommun
Robertsfors
HBK-Nr
14178
Medlemskap
2025
Hallå! I min nya husbil Dethleffs 7151 Magic Edition 2014 års modell så har Aldepannan 3010 samt manöverpanelen till densamma slutat fungera. Jag har tagit bort plastkåpan på pannan, mät 12v dc in, mätt upp glassäkringarna 2st, mätt i kontaktstycket till panelen och har ej 12 v där samt byglat smältsäkringen i mina försök att få något att fungera.

Vet att det finns medlemmar här med mkt större kunskap än mig och har ni några uppslag för min fortsättning eller är det bara kvar att köpa ett nytt elektronikkort till pannan för ca 4500kr?

Med vänlig hälsning, Tobbe
Börja med att bryta strömmen. Funkar inte det ringer du Alde Service och har du tur ber dom dej skick manöverpanelen dit.
Fick problem med min panel tidigare i år dom bad mej skicka in den och dom repade den utan kostnad, Årsmodell 2015

Toppen