• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trapp/Ramp till tvärställd "högbädd" i husbil

• Startad av Startad av F.d. 54097
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 54097

Guest
Vi har hundar (Cavalier King Charles Spaniel) som är vana att kunna komma upp till husses o mattes bädd under natten. Funkade bra med låga sängen i husvagnen, men sämre nu med den tvärställda bakbädden i nya husbilen med stort garage. Någon som gjort en trapp- eller ramplösning till sin hund för denna typ av bädd ? (Jag vet att många inte tycker hunden behöver upp i bädden, men nu vänder jag mig till dem som ev hittat nån bra lösning på detta - förutom att lyftas upp)

Senast redigerad av en moderator:
Sv: Trapp/Ramp till tvärställd "högbädd" i husbil

Testa först att hunden verkligen vill gå på en ramp. Vi skaffade ramp (visserligen till garaget) men hundarna vägrade använda den...

Trappor kanske är enklare...

Re: Sv: Trapp/Ramp till tvärställd "högbädd" i husbil

Har tillverkat en ramp av en skiva 150x45 med underbeslag, som jag klätt i filt av balkongunderlagstyp, men tar ju lite utrymme o blir lite brant som hundarna tvekar inför, så en trapplösning vore absolut det bästa. Försökt hitta typ färdiga trappsteg att skruva fast på skivan, men inte hittat några lämpliga.

Tillbaka
Toppen