• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

trapp problem???

Noras mormor

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1400
Medlemskap
2021
Hej
Vi har en Eura 585 ,2001
vi har fått problem med vår trapp,ett litet barn barn har tryckt den upp och ner för många gånger så nu vill den inte alls.
Vi har kollat säkring men inget fel, motorn verkar gå så nu har vi dragit ut säkringen, finns det något relä och var sitter det kan man fixa detta själv??
Vi är inte så bra på tekniska saker men vi kan inte hitta något relä.
Vi hoppas att få hjälp från er lite jobbigt att hoppa upp och ner, får väl i värsta fall köpa en pall :wideeyed:
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: trapp problem???

Det skall finnas en liten, ofta gummiklädd, stömbrytare som hidrar att trappan "går för långt". Kolla om den fungerar som den skall. ibland kan"gummiklädseln" läcka och fukt tränger in som ger oxid på kontaktytorna. Då får man försöka lossa kontaktens "gummiklädsel" och spraya med kontaktspray.

EssoJ
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: trapp problem???

Se over alle ledd at det ikke er ett som har løsnet. Hadde problemer på den forrige bilen som jeg løste ved å vaske alle ledd og olje de. Hos en venn hadde overføringen fra motoren til trappa løsnet, måtte finne en ny bolt - fikk den på plass og trappa fungerte ok igjen.

Tipper at det er overføringen fra motoren til trappen som har løsnet i og med at motoren høres ut til å fungere. Men hvorfor trengte dere å ta ut sikkringen, går motoren uten at dere trykker på knappen?
 
S

suneAl

Guest
Sv: trapp problem???

Kolla om alla KUGGAR är hela i den arm som kör in och ut trappan. Hade samma problem på min EURA 585 ls -00. Kolla om den fungerar om Ni drar trappan ut en liten bit för hand, om det fungerar då så sätt ett stopp att trappan Ej går allt för långt in. "Som jag förstår så är det EURA:s standard trappa vi talar om som inbyggd in i bilen och ej ligger under synlig"

MVH/571
 

Noras mormor

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1400
Medlemskap
2021
Sv: trapp problem???

Vår trapp är inte inbyggd utan den är synlig utifrån. Vi har kollat så att inget skräp kommit in .Den vill bara inte veckla ut sig.Kan motorn var paj är det svårt att byta den eller måste man köpa ny trapp??
 
Toppen