• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Transponder genom Österrike

Anders Lindberg

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
37602
Medlemskap
2023
Någon här som har erfarenhet att ta sig med tung husbil genom Tyskland via Österrike till Norra Italien utan transponder EasyGo+ eller liknande.
Detta förutsatt att inte köra på motorväg i Österrike.
Tacksam för info.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Det är några år sedan jag körde genom Österrike så reglerna kan ha ändrats sedan dess, så för att slippa överraskningar så kolla upp vilka regler som gäller idag. Tänk även på att om du skulle råka köra fel och hamna på betalväg så blir det böter direkt.
Jag brukade köra över Ulm-Füssen-Landeck-Merano. Alternativt via Garmisch/Partenkirchen-Seefeld-Innsbruck sedan gamla vägen förbi Brennerpasset mot Bolzano.
 

Anders Lindberg

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
37602
Medlemskap
2023
Det är några år sedan jag körde genom Österrike så reglerna kan ha ändrats sedan dess, så för att slippa överraskningar så kolla upp vilka regler som gäller idag. Tänk även på att om du skulle råka köra fel och hamna på betalväg så blir det böter direkt.
Jag brukade köra över Ulm-Füssen-Landeck-Merano. Alternativt via Garmisch/Partenkirchen-Seefeld-Innsbruck sedan gamla vägen förbi Brennerpasset mot Bolzano.
Tack Gunnar !
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen