• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trafikvolym

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Hejsan,

Många av de kontantmobila bredbanden har maximerad trafikvolym, t.ex 0.5 GB / dag eller 5GB per månad.

Undrar om det är någon därute, som vet hur många KB eller GB det går åt att öppna t. ex Aftonbladets sida. Finns det någon logg sida att avläsa eller någon annan typ av sida, där man kan mäta hur många KB det går åt att öppna en sida, må'n tro ?

Hälsningar
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Trafikvolym

Det er mulig å åpne et kommandovindu i windows (Start - Kjør - cmd) og der kjøre netstat -e som gir antall tegn sendt og mottatt siden maskinen ble startet sist. Bruker en denne kommandoen før og etter lastingen av en side så får en bra verdier.
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Trafikvolym

Hej
Aftonbladets hemsida är egentligen ganska hemsk med hur mycket bilder och "blippande" reklam som helst.

Ett alternativ för att få mindre nedladdad information, och snabbare laddning av hemsidor (inklusive Aftonbladets) är att gå in i webbläsarens inställningar under avancerat och klicka bort tex "visning av animerade bilder "
Räcker inte det kan man också ta bort "visning av bilder " och "spela upp ljud"

Visst det gör det hela lite "tråkigare", men är det informationen i form av text man vill åt och har begränsad datamängd att tillgå så går det därefter snabbt som ögat att ladda sidorna.
 
T

tomgus

Guest
Sv: Trafikvolym

Hej!
Jag blev förvånad hur lite Gb jag gjort av med under maj månad.Har surfat ganska mycket ca 50-60h och användt 1,5 Gb
 
Toppen