• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trafikförsäkrings-självrisk?

Rotax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026
Fick en räkning från Folksam om att betala 1000 kr i självrisk, för en skada som jag åsamkade en annan bil. Jag har aldrig hört talas om att betala självrisk på trafikförsäkringen.
På försäkringsbeskedet står det vid Omfattning: Du har valt Helförsäkring. Trafik- Ingen självrisk
Har Bolaget kommit på ett nytt sätt att mjölka försäkringstagarna?

Sv: Trafikförsäkrings-självrisk?

Fråga 1 , är det en skada som du känner till ?

Jag har Folksam och det är 1000:- i självrisk på trafikdelen på personbilen men 0:- i självrisk på trafikdelen till husbilen. Båda har helförsäkring.
Du kan Logga in på Folksam Mina sidor med hjälp av Bank-ID så kan du se alla uppgifter som gäller för dina försäkringar.

Folksam har gjort fel, handläggaren tyckte det var märkligt att jag fick räkningen, då det inte är någon trafikförsäkringssjälvrisk på husbilen, men den står registrerad som personbil klass 2.

Tillbaka
Toppen