• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trögt

F

F.d. 24280

Guest
En fråga till web-ansvarige
Är det bara jag som har problem med våran sida.Går väldigt trögt innan man kommer in på inläggena.Nåt fel??
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Trögt

samma här, men det karnse beror på att du är så kvick att svara. :p
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Trögt

Kvick??
Plåtsligt,så går det som vanligt alltså fort,och det är jag tacksam för..är man gammal så kan man inte vänta i evigheter,man hinner ju dö:yes:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Trögt

Har samma erfarenhet, dvs att det går trögt ner till inte alls.
Har prövat att gå in på hemsidan på morgonen och förmiddagen och då går det som tåget.
Kan det vara så att hemsidans server blir överlastad på kvällarna. Nu när vi är så många medlemmar, vilket är mycket positivt, behövs kanske servern trimmas eller mer kapacitet beställas.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Trögt

Sitter med fiberlina här på jobbet, från det jag klickade på svarsknappen gick det denna gång ca 5 cekunder, ibland får jag stänga ner sidan och starta om den men för det mesta går det hyfsat snabbt.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Trögt

Har också fått Sirap i Datorn - Vet inte vad det beror på men det vet säkert någon i Webbredaktio:confused: nen, hls nr 35
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Trögt

Hej!
Instämmer med föregående talare!
Det "flyter" inte på direkt fort.
Men det gör det å andra sidan utomhus istället.
/Thomas
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Trögt

Hej,

Problemet är uppmärksammat och felanmält 28/6 men ännu har inte teknikerna lyckats identifiera orsaken.

Det tar lite extra tid så här i semestertider......

Mvh
Håkan
HBK Web
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Trögt

Tja,uppe i Brinka är alltid trögare..det är annat i diplomatstadsdelen Ekön..bara ibland..:D :D
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Trögt

Idag verkar det funka bättre :wub: !
Men det kanske är som Björn Skiffs gamla låt " Det blir alltid värre framåt natten"?
Men det skall vi väl inte tro. :D
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Trögt

Antagligen har klubben vuxit fortare än förväntat och det är fler användare inne samtidigt än förväntat? Vore ju i så fall kanon om man kan köpa lite mer plats och inte behöva flytta till en annan server nu när alla har lärt sig hur den fungerar.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Trögt

Över 2000 besökare/dag och 8 sidvisningar/sekund är statistiken för närvarande. Angenäma problem och visst har Husbilsklubben.se blivit en succe som vi inte ens vågat drömma om.
De flesta besökare föredrar att komma mellan 18 o 23.

Teknikerna har nu utvärderat och ovanstående i kombination med att övriga som ligger på webhotellet också blivit populärare gör att det inte blir bättre med detta webhotell än det är nu. (Dvs. för trögt under kvällarna)

Så för 3:e gången på 7 månader planerar vi för att öka kapaciteten, nu finns inga webbhotel mera som klarar "anstormningen" utan vi kommer att bli stolta ägare till vår alldeles egna Husbilsklubben.se server.

Undrar om vi kommer att få lov att sätta en dekal på den :yes: :yes: :yes:

Vi återkommer med mera information senare men ni kommer inte att behöva "lära om" utan flytten blir som Husbilsklubben.se är nu.
 
Toppen